معاون شهردار قم:

کانال‌های جمع آوری آب سطحی اطراف شهر قم باید تکمیل شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۸:۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۹۳۱۷۳
کانال‌های جمع آوری آب سطحی اطراف شهر قم باید تکمیل شود
معاون شهردار قم گفت: کانال‌های جمع آوری آب سطحی اطراف شهر باید تکمیل شود که کمترین اختلال را در هنگام بارندگی‌ها شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع اظهار کرد: بارندگی روز جمعه در شهر قم از نظر حجم و مدت زمان بارش زیاد بود، در روزهای گذشته نیز شاهد رگبارهای شدید در این شهر بوده‌ایم اما از آنجایی که شهر آمادگی لازم را از نظر کانال سپتیک و نیروهای خدمات شهری داشت با کمترین مشکل بارندگی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی گفت: از دقایق اول بارندگی نیروهای خدمات شهری در ورودی‌های شهر و بلوار زائر و همچنین تقاطع‌های پیش بینی شده به دلیل احتمال ورود سیلاب مستقر شدند و با تجهیزات لازم به رفع آب گرفتگی پرداخته شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه در برخی خیابان‌ها شاهد آبگرفتگی بودیم، افزود: در بخشی از بلوار الغدیر و همچنین زیرگذر امامزاده ابراهیم برای مدت کوتاهی مسیر بسته شده و به رفع آبگرفتگی پرداخته شد و خوشبختانه انسداد خیابان در بخش‌های دیگر وجود نداشت.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از کوچه‌ها و خانه‌ها به دلیل ضعف شبکه فاضلاب و سیستم جمع آوری آب دچار آبگرفتگی شده بود که بیشتر در مناطق 2 و 6 قم مشاهده می‌شد.

سامع ادامه داد: بلافاصله نیروهای آتش نشانی در محل‌های مورد نظر حضور یافته و به تخلیه آب پرداختند.

وی گفت: یک‌هزار و 300 نیروی عملیاتی شهرداری و ‌یک‌هزار نیروی خدماتی به وسیله 100 پمپ و با بیش از 80 خودروی عملیاتی و عمرانی برای رفع آبگرفتگی تلاش کردند.

معاون شهردار قم با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری تا ساعت 2 بامداد به انجام اقدامات لازم پرداختند، افزود: خوشبختانه بارندگی روز گذشته هیچ خسارت و جراحت جانی به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: در سال 94 به خرید تجهیزات لازم برای جمع آوری آب‌های سطحی و مقابله با سیلاب پرداخته شده که در بودجه سال 95 نیز این امر لحاظ شده است.

سامع گفت: با صاحبان منازلی که دچار آبگرفتگی شده‌اند جلساتی به منظور بررسی مشکلاتشان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: سمت و جهت بارندگی و همچنین شدت بارش‌ها و ویژگی‌های شبکه معابر در این منطقه و همچنین مشکلات شبکه جمع آوری فاضلاب و آب سطحی موجب بروز مشکلات بیشتر در مناطق 2 و 6 شهر قم شده بود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ابراز کرد: کانال‌های جمع آوری آب سطحی اطراف شهر باید تکمیل شود که کمترین اختلال را در هنگام بارندگی‌ها شاهد باشیم.

نظر شما