دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص ۲ میلیارد تومان به استان‌ها برای همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۴:۴۹:۲۴
کد خبر: ۳۹۳۵۴۵
اختصاص ۲ میلیارد تومان به استان‌ها برای همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از اختصاص 2 میلیارد تومان به استان‌ها برای همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی امروز در نخستین نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی در محیط‌های معنوی اثر والایی دارد، این جلسات منشأ خیر و برکت برای نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این ستاد دستاوردهای خوبی داشته باشد، بنابراین از دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس سخنی از رسول اکرم(ص) اگر حتی نتوانیم به آرمان‌ها جامه عمل بپوشانیم باید به میزان لازم تلاش کنیم، افزود: محور حرکت در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سند تحول باید با جدیت و جامعیت پیگیری شود.

ملکی اضافه کرد: سند تحول باید جامع،‌ کامل و همه جانبه به پیش برود و برای همه بخش‌ها راهکار و برنامه نوشته شود و برنامه‌ها به فعالیت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سند تحول نقشه راه و قانون اساسی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش براساس سیاست خود دست نیاز به سوی نهادهایی دراز می‌کند که دارای داشته‌هایی برای عرضه در زمینه تعلیم و تربیت باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آماده همکاری با نهادها،‌ دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که می‌توانند برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت آموزش و پرورش موثر باشند، هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد سند تحول تربیت اسلامی است، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا وظیفه تبیین و آموزش دین بر عهده حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه برای تحول باید از خود شروع کنیم و نگرش‌ها و بینش‌های این تحول را ایجاد کنیم، گفت: تمام دست‌اندرکاران آموزش و پرورش باید رسالت خود را نسبت به سند تحول بنیادین بدانند.

ملکی تاکید کرد: باید در زمینه تحول کار کرد، طرحی جدید را برنامه‌ریزی کرد و برای این طرح جدید الزامات را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش فصل مشترکی پیدا کرده است، اظهار کرد: ستاد همکاری‌ها گام‌های خوبی برداشته و همکاری این دو مجموعه با تشکیل این ستاد آغاز شده است، ولی چند سال زمان نیاز دارد تا فکر، اندیشه و ایده به برنامه تبدیل شود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اتفاقات و برنامه‌های انجام شده را در تاریخ حوزه و آموزش و پرورش بی‌سابقه ذکر کرد و افزود: نخستین بار است که برنامه‌هایی با زیربنای همکاری حوزه و آموزش و پرورش به عنوان برنامه‌های سالانه در حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصویب می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ پیش و پس از انقلاب استفاده از خدمت نظام وظیفه طلاب صورت گرفته که در این زمینه با 500 نفر سهمیه برای امسال موافقت شده است.

وی با بیان اینکه سال 94 سخت‌ترین سال برای آموزش و پرورش بود،‌ گفت: دو میلیارد تومان به استان‌ها برای همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اختصاص داده شد و در سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 500 طلبه در مدارس فعالیت داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز