مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

آمادگی کامل برای ایجاد رابطه گردشگری با کشور چین داریم

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۹:۵۲
کد خبر: ۳۹۶۳۶۷
آمادگی کامل برای ایجاد رابطه گردشگری با کشور چین داریم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برای ایجاد رابطه گردشگری و فرهنگی با کشور چین اعلام آمادگی کرد.

به گزاش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در دیدار با شیخ ابراهیم رهبر شیعیان در لینشا یکی از شهرهای چین اظهار کرد: راهکارهای ایجاد ارتباط گردشگری دوطرفه و احداث مراکز اقامتی در قم باید بررسی شود تا از ظرفیت‌ها بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: استان قم با داشتن 10 هزار تخت، نیاز به ساخت هتل دارد بر اساس تمایل سرمایه‌گذاران زمینه ساخت و ساز مراکز اقامتی در این استان را فراهم خواهیم ساخت ضمن اینکه بلوار پیامبر اعظم(ص) با مشارکت شهرداری آماده بهره برداری بخش خصوصی است.

رضایی اشاره به موقعیت زیارتی و مذهبی شهر مقدس قم گفت: سالانه شاهد حضور بسیاری از زائران ایرانی و خارجی در این استان هستیم از این رو درصدد رفع نیازهای اقامتی، تفریحی و گردشگری آنان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در استان قم اماکن تاریخی بسیاری از جمله تیمچه بازار، خانه‌های تاریخی، کاروانسراهای تاریخی وجود دارد که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه می‌توان صنایع دستی استان قم را در کشورهای دیگر به نمایش گذاشت گفت: تعدادی از صنایع دستی این  استان در سطح کشور شاخص است که می‌تواند در قالب نمایشگاه‌های موقت و دائمی در کشورهای خارجی برپا شود تا ضمن شناساندن این هنرهای دستی، مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه این دیدار شیخ ابراهیم رهبر شیعیان لینشا با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم را ایجاد خواهیم کرد گفت: سرمایه گذاران لینشا علاقمند به حضور در این استان و ساخت هتل‌های اقامتی هستند تا بتوانند رابطه اقتصادی و دینی را فراهم سازند.

وی به علت نزدیکی مذهبی استان قم و لینشا خواستار امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی شد و گفت: اطلاعات نحوه سرمایه گذاری در استان قم ارائه شود تا بتوانیم با گسترش تعاملات زمینه حضور هیأت‌های تجاری را فراهم سازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز