آیت الله مقتدایی:

لزوم توجه به توسعه جنبه فرهنگی فعالیت های شهری

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۵:۴۳
کد خبر: ۳۹۶۹۲۱
لزوم توجه به توسعه جنبه فرهنگی فعالیت های شهری
آیت الله مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهر قم ظرفیت ها و جایگاه ویژه ای دارد و فعالیت ها در این شهر باید با توجه به این قابلیت ها، با رویکرد فرهنگی و معنوی شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی امروز در دیدار دکتر سقائیان نژاد ، معاونین و مدیران شهرداری قم، با بیان اینکه گزارشات خوشحال کننده ای از عملکرد شهرداری در سطح شهر وجود دارد، اظهار کرد: طبق فرموده امام صادق(ع)، قم حرم اهل بیت(ع) است و هر خدمتی در این شهر انجام شود، مستقیم برای اهل بیت(ع) است، نگاه شما اینگونه باشد که مستقیماً به اهل بیت(ع) خدمت می‌کنید.

وی با بیان اینکه خدمت در قم توفیق ویژه ای برای هر مسئولی است، خطاب به دکتر سقائیان نژاد تصریح کرد: به نظر من شما در گذشته خدمات نیکی داشتید که خداوند در پاداش این خدمات نیک توفیقی داده که آن‌ها را در قم و حرم اهل بیت(ع) پیاده کنید که نعمت بزرگی است و باید قدر دانسته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اصفهان در زمان تصدی دکتر سقائیان نژاد در مدیریت شهری آن، خاطرنشان کرد: امیدواریم تجربه و خدمات با ارزش شما در شهر اصفهان در شهر مقدس قم نیز با نیت خالص و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های معنوی شهر قم انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فعالیت های فرهنگی در شهر بیان کرد: در شهر قم در کنار تمام خدماتی که در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و... صورت می‌گیرد باید به جنبه فرهنگی فعالیت‌ها نیز توجه شود.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: قم مرکز علم و اجتهاد و محل حضور علما و مراجع تقلید و وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و باید در این شهر امور فرهنگی و معنوی چشمگیر باشد.

وی توجه به نگاه معنوی و فرهنگی در تمام خدمات و امور شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه‌های شهری با پیوست و جنبه فرهنگی و معنوی شکل بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر این مهم در شهر شکل بگیرد، فعالیت‌ها تبلور ویژه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به روایتی در خصوص اینکه شهر قم حجتی برای دیگر شهرها است، گفت: حجت بودن شهر قم یعنی اینکه این شهر الگویی برای دیگر شهرها باشد و فعالیت‌ها جلوه ای دینی و فرهنگی به خود بگیرد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به قناعت، تدین و روحیه انقلابی مردم قم، اضافه کرد: انتظار علما و مراجع تقلید از شهر و شهردار این شهر انقلابی این است که نمود فرهنگی و دینی فعالیت‌ها در شهر چشمگیر باشد.

وی گفت: آنچه که در شهر به چشم می‌خورد باید نمونه ای از فرامین و ظرفیت‌های اسلام باشد و این مهم، قم را به الگویی ویژه برای کشور و جهان تبدیل خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بررسی دقت و صحت اطلاعات شهر را مهم و ارزشمند دانست و گفت: اینکه اطلاعات دقیق شود تا شهر قانونمند شود بسیار ارزشمند است و باید هرکس وظیفه خود را بداند و در چارچوب قانون گام بردارد تا آرامش در شهر حاکم شود.

وی تقویت ارتباط با مراجع تقلید و علما را مورد توجه قرار داد و افزود: نظری که مراجع تقلید و علما می‌دهند در راستای آرامش مردم و مصلحت نظام اسلامی است و سعی بر تقویت ارتباط و ارائه گزارش مستمر خدمات به مراجع باشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز