آیت‌الله علوی گرگانی:

کشتار جمعی مردم بی‌گناه محکوم است/ ظالمان به هیچ دینی پایبند نیستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۴:۵۳:۱۲
کد خبر: ۳۹۶۹۵۰
کشتار جمعی مردم بی‌گناه محکوم است/ ظالمان به هیچ دینی پایبند نیستند
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به کشورهایی که نسبت به کشتار جمعی مردم بی‌گناه اقدام می‌کنند، گفت: ظالمانی که به کشتار وحشیانه مردم دست می‌زنند به هیچ دینی پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسلمانان روسیه، با اشاره به آیه «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ» آیه 28 سوره سبا بیان کرد: این آیه به شأن بعثت نبی مکرم اسلام اشاره دارد که خداوند پیامبر را فرستاد تا تبعیض‌های نژادی برداشته شود.

وی با بیان اینکه خدای متعال تنها به گروه خاصی، اختصاص ندارد، تصریح کرد: خداوند آفریننده تمام جامعه بشری است و می‌داند که بشر به چه چیزی نیاز دارد تا آن را تامین کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر انسانی در عالم انسانیت نیازمند دو مرحله در زندگی است گفت: با توجه به رنج و زحمت‌هایی که انسان در زندگی دنیوی متحمل می‌شود به او پاداش می‌دهد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برخی انسان‌ها از فرمان خداوند سرپیچی می‌کنند و زیربار فرمان الهی نمی‌روند، تصریح کرد: خداوند برای این افراد نیز مجازات‌هایی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام برای برداشته شدن تبعیض نژادی و قومیتی تبلیغ می‌کرد، گفت: پیامبر فرمود نه من و نه دین اسلام به قوم و یا نژاد خاص عرب و عجم اختصاص نداریم و هرکسی که اعمال او بهتر باشد نزد خداوند مقرب‌تر است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان توسط برخی کشورهای مزدور بیان کرد: این افراد که به مردم ظلم و ستم می‌کنند و به رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی اهتمام دارند، به هیچ دینی پایبند نیستند و به همین دلیل جان هزاران نفر را با بمب و وسایل کشتار جمعی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: پیامبران برای آگاه کردن انسان‌ها مبعوث شدند تا آنان را از هوای نفسانی و ناهنجاری‌های رفتاری دور کنند و همچنین عاطفه انسانی را نسبت به مسائل گوناگون آگاه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز