مبلمان قم برندسازی شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۴:۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۹۷۴۲۹
مبلمان قم برندسازی شد
عامل توسعه خوشه مبلمان قم از برندسازی این صنعت در قم با هدف کیفی سازی تولیدات و عرضه در سطح ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر ولی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشه مبلمان استان قم طی سه سال اخیر راه اندازی شده است گفت: سال گذشته با فعالیت پنج تیم تخصصی مبلمان توانستیم مبلمان استان قم را با نام صمیم برند سازی کنیم.

عامل توسعه خوشه مبلمان قم افزود: با فعالیت های مطالعاتی و بازاریابی در این برندسازی، مراحل تولید و عرضه مبلمان را در این استان به صورت تخصصی و برگرفته از طرح های مدرن و پاسخگویی به نیاز مردم انجام دادیم.

وی با بیان اینکه برای برندسازی و معرفی صنعت مبلمان استان قم نیاز به زمان است گفت: در گذشته اطلاعات کامل و شناخت جامع از بازارهای مبل نداشتیم از این رو با برنامه ریزی و بازدید از بازارهای کشور عمان و عراق به راهکارهای توسعه این برند پرداختیم.

ولی ادامه داد: دراین حوزه برای ایجاد نمایندگی از مبلمان استان قم در استان های دیگر، فروش مشترک، حذف واسطه ها، رونق بازار و خلاء صنعت مبلمان برنامه ریزی انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه توسعه خوشه های صنعتی در راستای حمایت از صنایع کوچک مورد اهتمام قرار گرفت: طبق سیاست گذاری ها، نگاه ها به سمت توانمند سازی واحدهای کوچک صنعتی و ارتقای وضعیت مالی و نقدینگی سوق پیدا کرد.

عامل توسعه خوشه مبلمان قم بیان داشت: در استان قم سال 1389 اولین خوشه به نام کفش و دمپایی فعالیت خود را آغاز کرد که با تولید محصولات با کیفیت طی دو سال موفق به کسب رتبه های برتر در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از خوشه کفش، خوشه فرش استان و خوشه مبلمان فعالیت خویش را به صورت گسترده ای شروع کردند از این رو باید برند سازی محصولات و صنایع با جدیت پیگیری شود تا شاهد معرفی صنعت مبلمان استان قم باشیم.

در ادامه این نشست خبری ، بهزاد متقیان یکی از تولید کنندگان مبلمان در استان قم با اشاره به اینکه صنعت مبلمان در این استان ناشناخته است گفت: تولیدگران شاخصی در این رشته فعالیت می کنند ولی در خود استان قم ناشناخته مانده اند و طرح های آنها مطرح نشده است وقتی این تولیدات را به سایر استان ها عرضه می کنند از وجود چنین تولیدات شاخصی در استان قم متعجب می شوند.

وی افزود: رکود بازار اجازه فعالیت به صنعت گران مبلمان در این استان نداده است از این رو نیازمند حمایت های دولتی در این رشته هستیم تا بتوانیم با برند سازی تولیدات صنعت مبلمان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

سید علی طباطبایی از دیگر تولید کنندگان مبلمان در قم با اشاره به اینکه مردم به دنبال برند هستند گفت: برندسازی پاسخگوی کیفیت و خدمات پس از فروش است از این رو می تواند اعتماد خریدار را جلب کند.

وی بیان داشت: عدم تکمیل کار تولید مبل و خام فروشی از مهمترین مشکلاتی است که باعث شده است صنعت مبلمان قم ناشناخته و برندسازی نشود لذا در این زمینه مطالعاتی انجام شده است تا با مشارکت فعالان این عرصه برندی را معرفی کنیم و با این روش شرایط بازار را بسنجیم و با ایجاد طرح های جدید مرحله تولید و عرضه را با حذف واسطه ها انجام دهیم.

در بخش دیگر این نشست محمد رضا امیری ثابت از صنعت گران مبل قم گفت: باید واقعیت های صنف مبلمان را شناسایی و با آگاهی و مشارکت در بخش مبلمان استان تولیدات را ساماندهی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز