مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

دیدار جمعی از فرهنگیان قم با مقام معظم رهبری در هفته معلم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۵۳:۲۴
کد خبر: ۳۹۷۹۶۶
دیدار جمعی از فرهنگیان قم با مقام معظم رهبری در هفته معلم
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه در روز ۱۳ اردیبهشت، تعدای از فرهنگیان قم به خدمت مقام معظم رهبری(مدظله) می رسند، گفت: آموزش و پرورش استان قم با قوت و قدت بیشتر در جهت تحقق و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم امروز در دیدار با آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی عنوان کرد: استان قم دارای 226 هزار دانش آموز است که از این میان، 203 هزار دانش آموز در شهر قم و تنها 23 هزار دانش آموز در مناطق خلجستان جعفرآباد و کهک مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم این افتخار را دارد که در دوره ابتدایی در دورترین مناطق استان قم، حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل ندارد.

شیخ الاسلام افزود: آموزش و پرورش استان قم مدرسه‌ای با سه دانش‌آموز و یک معلم دارد و خدمات آموزشی را به دورترین نقاط استان ارائه می دهد.

وی بیان داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش منجر به 6 ساحت شده است که تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.

شیخ الاسلام افزود: اولین ساحت شامل تربیتی اخلاقی و عبادی دانش آموزان است و آموزش و پرورش با تشکیل کمیته های دانش آموزی به نحوه اجرای ساحت های سند تحول کمک می کند.  

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: تلاش آموزش و پرورش بر این است که سند تحول بنیادین را در اکثر مدارس قم اجرایی کند و راهکارهای اجرایی این سند نیاز به ساحت های آن دارد.

شیخ الاسلام یادآور شد: 200 مدرسه در سطح استان جزء مدارس امین هستند که بحث ارتقای معنوی، خودشناسی و مهارت و همچنین ارتقای اخلاقی برای دانش آموزان این مدارس ارائه می شود.

وی با بیان این که ساحت دوم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، ساحت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است، گفت: تلاش در نهادینه کردن رسوم اسلامی و بهتر زیستن از جمله فعالیت های آموزش و پرورش در این عرصه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: استان قم متأسفانه کمترین فضای آموزشی را در کشور دارد و تراکم دانش آموزان به ویژه در مدارس ابتدایی بالاست.

شیخ الاسلام افزود: پیگیری های مثبتی برای ایجاد مدارس نوساز صورت گرفته است، به طوری که در ظرف مدت 28 ماه، 42 مدرسه مقاوم سازی و 43 مدرسه احداث شد.

وی با بیان این که ما شاهد کمبود فضاهای آموزشی در مدارس پردیسان بودیم، عنوان کرد: امروز با تلاش آموزش و پرورش، تراکم دانش آموزان قمی در دوره ابتدایی نزدیک 31 است و در دوره راهنمایی و متوسطه 28 نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ساحت تربیتی و زیستی را از دیگر ساحت های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهار داشت: ساحت تربیت حرفه ای و اقتصادی از دیگر ساحت های سند تحول است که با تلاش آموزش و پرورش و دانش آموزان، 75 نمایشگاه در 75 هنرستان و فنی و حرفه ای قم دایر است.

شیخ الاسلام ادامه داد: ساحت تربیت علمی و فناوری از جمله ساحت های سند تحول آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش سعی دارد که تکنولوژی روز را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش جهت ارتقای سطح علمی و فناوری دانش آموزان، 300 لپ تاپ در اختیار دانش آموزان سال ششم قرار داده است.

شاخص انتخاب معلم نمونه ساحت های 6گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است/دیدار جمعی از فرهنگیان قمی با مقام معظم رهبری در هفته معلم

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: شاخص انتخاب معلم نمونه در هفته معلم ساحت های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش است.

شیخ الاسلام با بیان این که در روز 13 اردیبهشت، تعدای از فرهنگیان قم به خدمت مقام معظم رهبری (مدظله) می رسند، گفت: آموزش و پرورش استان قم با قوت و قدت بیشتر در جهت تحقق و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش حرکت می کند.

وی با اشاره به خدمات آموزش و پرورش در ایام نوروز،یادآور شد: در ایام نوروز، 4 هزار کلاس در 400 مدرسه استان در خدمت زائرین نوروزی بود که 470 هزار نفر در این کلاس ها اسکان یافتند.

نظر شما