بیش از ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده قم خالی از سکنه است

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۰:۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۹۸۷۵۵
بیش از ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده قم خالی از سکنه است
غلامرضا جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: ۱۰ درصد بافت‌های فرسوده شهری در قم خالی از سکنه است که باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به وضعیت بافت‌های فرسوده شهری در قم، لزوم توجه مسئولان استان به رفع مشکلات بافت‌های فرسوده را خواستار شد و گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در قم وجود دارد که عمده آن، مناطق قدیمی و سنتی قم را شامل می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ اصیل و سنتی شهر تصریح کرد: فرهنگ اصیل و اصلی شهر قم در مناطقی است که امروزه به فضاهای نامناسب شهری تبدیل شده و مشکل جابجایی جمعیت را به دوش می‌کشد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه خالی شدن این فضاهای سنتی و قدیمی شهر تبعات زیادی را در آینده خواهد داشت افزود: خالی شدن بافت‌های فرسوده از سکنه مسائل و بزه‌های اجتماعی را به دنبال دارد و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از بروز این مشکل در شهر جلوگیری کند.

وی به خالی شدن بیش از ۱۰ درصد بافت های فرسوده شهر قم از سکنه اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله تقویت بافت‌های فرسوده مسئله‌ای بین بخشی بوده که نیازمند عزم استان است.

جانقربان تعریف محرک‌های توسعه برای تقویت بافت‌های فرسوده شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ اصیل شهر قم و پایه شهری در عمده بافت‌های فرسوده شکل گرفته و باید نسبت به حفظ و تقویت این فضاهای مهم شهری اقدامی جدی صورت گیرد.

 

نظر شما