مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

چهارمین همایش حدیث رضوی فراخوان شد/ ارسال مقالات تا ۱۵ تیر ماه

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۲:۵۹:۵۶
کد خبر: ۳۹۸۸۹۸
چهارمین همایش حدیث رضوی فراخوان شد/ ارسال مقالات تا ۱۵ تیر ماه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: چهارمین همایش حدیث رضوی در دو بخش تخصصی و عمومی فراخوان شد و علاقمندان فرصت دارند مقالات خود را تا 15 تیرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام است که تا کنون 14 دوره برگزار شده و توانسته جای خود را در داخل و خارج از کشور باز کند.

وی با اشاره به گسترش و نفوذی که جشنواره در همه استان‌های کشور در قالب مراکز علمی، فرهنگی و حوزوی کشور دارد، گفت: این جشنواره توانسته است در این مدت دامنه گسترش و توسعه خود را به بیش از 80 کشور جهان بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) یکی از فراگیرترین و بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی جهان اسلام به شمار می‌رود.

دانشی بیان کرد: جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) با موضوعات علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی، مطبوعاتی در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌های فرهنگی در کشور برگزار می‌شود که افتتاحیه آن در دهه کرامت در تمام استان‌ها و اختتامیه آن همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره همایش حدیث رضوی در استان قم، گفت: این همایش که در ذیل جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) در قم برگزار می‌شود تا کنون سه دوره در قم برگزار شده است و توانسته به تولید محتوا بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: چهارمین همایش حدیث رضوی امسال در مرداد ماه برگزار خواهد شد که فراخوان مقالات از چندی پیش برای پژوهشگران، اصحاب تالیف و نویسندگان ارسال شده است.

دانشی اهداف برگزاری همایش حدیث رضوی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تبیین و اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سبک و سیره زندگی امام رضا (ع)، تکریم از پدید آورندگان آثار برتر و سیره معارف امام رضا (ع) و حمایت از انتشار آثار برتر از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به موضوعات پژوهشی همایش در بخش نخست برای اساتید دانشجویان و طلاب، گفت: بررسی شیوه‌های تعلیمی در احادیث امام رضا (ع)، بررسی شیوه‌های تربیتی در احادیث رضوی، شناسایی مولفه‌های مرتبط با الگوی اقتصادی خانواده در احادیث رضوی که متناسب با شعار سال این بند انتخاب شده است.

دانشی، موضوعات بخش عمومی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پذیرش داستان و داستانک در موضوعات مرتبط با احادیث رضوی از موضوعات این بخش به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین «یک حدیث، یک داستان» از بخش‌های دیگر عمومی همایش چهارم حدیث رضوی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: مقالات باید در سطح علمی و پژوهشی با نگاه محوری بر احادیث امام رضا (ع) تألیف شود و نویسندگان می‌توانند تا 15 تیر ماه آثار خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند و پس از آن هیأت داوران که شامل شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی می‌شوند به مطالعه مقالات و رتبه بندی آثار اقدام خواهند کرد.

وی افزود: آثار ارسالی پس از بررسی‌های لازم در اختتامیه معرفی خواهند شد و جوایز نفیسی به برگزیدگان اختصاص خواهد یافت که سفر عمره، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای بخش‌های تخصصی و عمومی پیش بینی‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز