مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم:

انبارهای امدادی سلفچگان افتتاح می‌شود/۲۳۲ حادثه توسط نیروهای هلال احمر قم امدادرسانی شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۳:۳۹:۵۸
کد خبر: ۳۹۹۹۱۰
انبارهای امدادی سلفچگان افتتاح می‌شود/۲۳۲ حادثه توسط نیروهای هلال احمر قم امدادرسانی شد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم از افتتاح انبارهای امدادی سلفچگان در هفته هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم محمد گلفشان امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه امداد اظهار کرد: برای حوزه امداد شماره تلفن 112 انتخاب شده است که اعلام حادثه از طریق آن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و 598 هزار و 600 تماس تلفنی با 112 قم صورت گرفته است که در آنها 232 مورد حادثه اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به آمار حادثه‌های روی داده گفت: 171 حادثه در جاده، دو مورد آتش‌سوزی در مراتع، یک مورد ریزش آوار، دو مورد بحث زلزله و یک مورد سیل و آبگرفتگی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کل حوادث 12 هزار و 484 نفر آسیب‌دیده وجود داشت که در زمینه این اقدامات، سرویس‌دهی نسبت به آنها انجام شده است.

گلفشان با اشاره به هفته هلال احمر گفت:‌ در معاونت درمان و توانبخشی سرویس‌دهی همراه تخفیفی در حوزه آرتروز پروتز، توانبخشی و کاردرمانی ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ بالغ بر 205 دوره آموزشی مقدماتی را برگزار کردیم که از این تعداد 190 دوره آموزش همگانی، 20 دوره نجات و 15 دوره تخصصی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد:‌ امیدواریم در سال 95 با تجهیز کامل سایت آموزش تخصصی به توان سال‌های قبل برسیم تا استان‌های دیگر را سرویس‌دهی کنیم، البته در سال‌های گذشته این امر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از 18 تا 24 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است،‌ گفت:‌ افتتاح انبارهای امدادی سلفچگان از جمله اقدامات بوده که دو سوله استاندارد در سلفچگان ایجاد شده که با امکانات امدادی تجهیز می‌شود.

گلفشان تاکید کرد: باید انبارهای امدادی در نقاط مختلف وجود داشته باشد تا اگر اتفاقی در محدوده انبارهای امدادی روی داد، همه تجهیزات از بین نرود، به همین دلیل به پنج بخش استان اعلام شده تا زمین در اختیار قرار دهند، تا بتوانیم سوله‌های امدادی را در آن مکان‌ها ایجاد کنیم و انبار امدادی در نقاط مختلف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با مراجع تقلید با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) و غربالگری رایگان دیابت از برنامه‌های دیگری است که در هفته هلال احمر انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اختصاص سال 95 به بحث آموزش روستاییان گفت: 330 روستا در استان وجود دارد، که از این تعداد 230 آبادی دارای سکنه هستند که در نظر داریم در این روستاها خانه هلال تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این خانه‌های هلال آموزش‌های امدادی را در بخش خانم‌ها و آقایان ارائه می‌دهند، با اعلام آمادگی بخشدارها تا پایان سال در همه بخش‌ها این آموزش آغاز می‌شود.

گلفشان عنوان کرد: ارائه بحث آموزشی به ویژه در هفته هلال احمر در روستاهای خاص است تا در حقیقت انگیزه‌ای برای مردم ایجاد شود و مردم با مشاهده افراد انگیزه پیدا کنند تا در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های همگانی گفت:‌ این آموزش‌ها نه تنها در مجموعه هلال احمر بلکه در مساجد، ادارات و مدارس با اعزام مربی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تاکید کرد: مردم باید با مجموعه خدمات هلال احمر آشنا شوند و از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز