در حاشیه دیدار هیئت چینی با استاندار قم صورت گرفت:

امضای دو تفاهم نامه بین قم و لین شای چین

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۳:۴۲:۵۶
کد خبر: ۳۹۹۹۱۲
امضای دو تفاهم نامه بین قم و لین شای چین
در حاشیه دیدار هیئت چینی با استاندار قم، دو تفاهم نامه همکاری بین قم و لین شیا امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ای با هیئت چینی که در صدر آن فرماندار شهر لین شیا قرار داشت، طی سخنانی با بیان ضرورت توسعه بیشتر روابط دو استان قم و گانگ سو در زمینه های مختلف اظهار داشت: شهرهای قم و لین شیای می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی و گردشگری روابط مثمر ثمری داشته باشند.

وی با اشاره به ارتباط حدود یک دهه ای بین دو استان قم و گانگ سو و اثرات قابل توجه در زمینه های مختلف، اضافه کرد: دو کشور دوست ایران و چین در برهه های زمانی مختلف در کنار یکدیگر و حامی هم بوده اند و این مهم زمینه ارتباطات اقتصادی و تجاری جهت انتفاع طرفین را در پی دارد.

استاندار قم سفر هیئت چینی به قم و همزمانی آن با آغاز سال نو با شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را نشانه خوبی قلمداد نمود و عنوان کرد: امیدواریم این سفر سرآغازی برای توسعه ی بیش از پیش روابط اقتصادی برای هر دو طرف باشد.

صادقی با اشاره به اهتمام استان قم بر حمایت از حضور بخش های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در قم، ادامه داد: عقد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری زمینه ی مناسبی برای ترقی استان و انتفاع سرمایه گذاران فراهم خواهد آورد.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهر لین شیای نیز به ارائه جمع بندی سفر خود به قم پرداخت و ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران چینی در قم و ارائه فضای کسب و کار جهت فعالین اقتصادی قم در شهر لین شیای، خواستار حضور استاندار و فرماندار قم در شهر لین شیا و بازدید از ظرفیت های اقتصادی آن شد.

فرماندار قم نیز با ارائه شرح مختصری از مراحل سفر و بازدیدهای هیئت چینی در قم اظهار داشت: نتایج جمع بندی این سفر را می توان در مواردی چون ایجاد کرسی زبان فارسی و چینی در دانشگاههای لین شیای و جامعه المصطفی، برگزاری نمایشگاه غذای حلال، تهیه مستند از دو شهر قم و لین شیا و پخش از طریق شبکه های محلی، تشکیل کمیته های دائمی ارتقاء سطح تعاملات دو شهر و فعال نمودن بخش های صنعتی عنوان کرد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه دو توافق نامه با موضوع توسعه گردشگری بین بخش های خصوصی دو شهر قم و لین شیا امضاء شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز