ستاره کاراته قم در آستانه سومین حضور متوالی در مسابقات جهانی

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۸:۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۱۷
ستاره کاراته قم در آستانه سومین حضور متوالی در مسابقات جهانی
چهره سرشناس و پرافتخار کاراته استان قم بار دیگر با اقتدار در مسابقات مردان کاراته ایران رتبه نخست و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، تقریبا چیزی بعد از 9 ماه از آخرین افتخارآفرینی ستاره کاراته استان قم در مسابقات کاراته قهرمانی 2015 مردان آسیا، بار دیگر این چهره پرفروغ با قدرت به میادین بازگشت و در پیکارهای انتخابی تیم ملی با تک تک حریفان خود را شکست داد.

مرداد ماه سال گذشته بود که امیر مهدی‌زاده به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم استان قم عضو اصلی تیم ملی کشورمان برای حضور در مسابقات کاراته 2015 قهرمانی آسیا در کشور ژاپن شد و در این پیکارها به میزبانی شهر یوکوهاما با غلبه بر تمامی حریفان از جمله رقیب مطرح ژاپنی خود بر سکوی نخست ایستاد.

این کاراته‌کای توانمند که مدال‌های رنگارنگی از مسابقات کاراته قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و انواع و اقسام میادین بین‌المللی و لیگ جهانی کاراته را در کارنامه موفقیت‌های درخشان خود دارد، این‌بار برای کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان با اقتدار وارد میدان شد.

این در حالی است که در نیمه دوم سال جاری رقابت‌های کاراته 2016 قهرمانی جهان پیش‌روی کاراته‌کاهای توانمند کشورمان است و امیر مهدی‌زاده بعد از حضور موفق در دو دوره قبلی رقابت‌های جهانی در سال‌های 2012 به میزبانی پاریس فرانسه و 2014 به میزبانی برمن آلمان، این بار به دنبال سومین حضور در مسابقات جهانی است.

این در حالی است که کشور اتریش در سال جاری میلادی از رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان و ستاره‌های اوزان مختلف این رشته میزبانی می‌کند و کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان که نسبت به رقابت‌های قهرمانی آسیا به کلی تغییر کرده است، انتخابی تیم ملی را ملاک انتخاب بهترین‌ها در نظر گرفت.

بر همین اساس مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان با برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته در مدت چهار روز به میزبانی سالن شهید کبکانیان تهران به انجام رسید و در پایان ملی‌پوشان اوزان مختلف برای همراهی تیم ملی در اردوهای آماده‌سازی این تیم انتخاب شدند.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم این رقابت‌ها که وزن اختصاصی وی محسوب می‌شود، برابر دیدگان کادر فنی تیم ملی، مسئولین فدراسیون کاراته، قهرمانان این رشته و دیگر حاضرین در سالن برگزاری رقابت‌ها، با اقتدار موفق به شکست حریفان خود شد تا نفر نخست وزن منهای 60 لقب بگیرد.

بدین‌ترتیب مهدی‌زاده بعد از کسب مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال 2012 به میزبانی شهر پاریس فرانسه، مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2014 به میزبانی شهر برمن آلمان، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 در شهر اینچئون کره جنوبی و مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2015 به میزبانی یوکوهامای ژاپن، این شانس را دارد که با حضور موفق در پیکارهای جهانی سال 2016 به میزبانی اتریش، یک موفقیت دیگر برای ورزش قم، خانواده کاراته و ورزش ایران به دست بیاورد.

نظر شما