معاون اداره کل میراث فرهنگی قم خبر داد

مرمت خانه تاریخی ملاصدرا با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۲:۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۰۳۲۱۹
مرمت خانه تاریخی ملاصدرا با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از مرمت و ساماندهی خانه تاریخی ملاصدرا در شهر کهک از توابع قم با اعتبار 600 میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عمار کاوسی با اشاره به اینکه مرمت خانه تاریخی ملاصدرا از اواخر سال گذشته شروع شده است و تا کنون ادامه دارد، گفت: بخش‌های مختلف این مجموعه تاریخی از جمله عصاری در حال مرمت و بازسازی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در حال حاضر آثار ملاصدرا این حکیم فرزانه در حال جمع آوری است تا بتوانیم در بخشی از این مکان تاریخی بعد از مرمت برای بازدید عموم مردم قرار دهیم.

کاوسی با بیان اینکه خانه تاریخی ملاصدرا طی چهار دوره مرمت شده است گفت: سبک سازی، کف فرش، عایق کاری بام، مرمت فضای عصاری و حلوایی، تملک ملک که بخشی از مجموعه تاریخی بوده است از جمله اقدامات احیای این مجموعه تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: از محل اعتبارات سال 93 نیز 300 میلیون ریال برای مرمت خانه تاریخی ملاصدرا هزینه شد.

کاوسی به مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته خانه‌های تاریخی از جمله خانه زند، شاکری و ملاصدرا مرمت اضطراری و بازسازی شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطر نشان کرد: این اداره کل بسته‌های حمایتی برای مرمت خانه‌های تاریخی قرار داده است از این رو مالکان خانه‌های تاریخی می‌توانند با مراجعه به این اداره کل اقدام به احیای آن‌ها به صورت مشارکتی کنند در حالی که شاهد عدم توافق مالکان و حضور آنان برای جلوگیری از تخریب بناها هستیم.

گفتنی است، در قم بیش از 350 اثر تاریخی به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز