با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی

اساتید برتر مراکز تخصصی حوزه در قم تقدیر شدند

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۱۱۰۷۹
اساتید برتر مراکز تخصصی حوزه در قم تقدیر شدند
اساتید برتر مراکز تخصصی و آموزش عالی حوزه‌های علمیه طی مراسمی با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در قم تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه‌های علمیه با موضوع نقش این مراکز در تامین نیازهای جامعه و نظام اسلامی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار و با اهدا هدایایی از اساتید برتر تقدیر شد.

در ابتدای این جلسه مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه طی سخنانی با بیان اینکه مدیران حوزه نسبت به جایگاه مراکز تخصصی حوزه نگاه ویژه داشته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با تکیه بر این مراکز بتوانیم نیازهای جامعه و نظام اسلامی را تامین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نمی‌توانند بخشی از آموزه‌های قرآنی و دینی را از منابع استخراج کنند، اضافه کرد: رسالت انجام پژوهش‌ها و توسعه آموزش‌ها در این راستا بر عهده مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه بوده و این موضوع مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید قرار گرفته است.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم با تاکید بر اینکه اساتید حوزه علمیه دارای فکر فاخر هستند، گفت: این افراد نقش‌های کلیدی حوزه‌های علمیه را بر عهده دارند و می‌توانند با تشکیل اتاق‌های فکر فعالیت‌های راهبردی را دنبال کنند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به حضور طلاب شایسته و با استعداد در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: چهره‌های درخشان در میان طلاب باید توسط اساتید شناسایی و به مسؤولان مربوطه معرفی شود تا بتوانیم از ظرفیت این قشر بهره‌برداری‌های مناسب را انجام دهیم.

یکی از مراجع تقلید هم در ادامه این مراسم بر پرهیز از پژوهش‌های تکراری در علوم تخصصی و جلوگیری از هدررفت انرژی طلاب تاکید کرد و ادامه داد: حوزه نباید به نظام‌های دانشگاهی نزدیک شود و استفاده از عناوین دانشگاهی به جای عناوین حوزوی یکی از آسیب‌های کنونی حوزه است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه حوزه باید اصالت‌های خود را حفظ کند، تأکید کرد: مسؤولان باید استقلال حوزه را حفظ کرده و از آسیب‌پذیری فرهنگ حوزه جلوگیری کنند؛ با وجود اینکه تلاش‌هایی برای اسلامی‌سازی نظام‌های دانشگاهی انجام شده اما دانشگاه‌های کنونی تاکنون رنگ غربی خود را از دست نداده‌اند.

همچنین رئیس ستاد اقامه نماز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه ترویج رشته‌های تخصصی مورد نیاز جامعه اسلامی باید در حوزه‌های علمیه توسعه یابد، اظهار کرد: وضعیت کنونی نماز در کشور مطلوب نیست به همین علت باید نسبت به این عرصه اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با تاکید بر اینکه دانش‌آموختگان رشته تخصصی علوم قرآنی برای تفسیر این کتاب الهی آمادگی لازم را ندارند، اضافه کرد: اکنون طلاب در طول سال تعطیلات بسیاری دارند که می‌توانند از این ایام به عنوان فرصت‌های مطلوب استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز