مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد

تحصیل ۴ هزار طلبه در رشته‌های تخصصی حوزوی

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۱:۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۱۱۰۸۵
تحصیل ۴ هزار طلبه در رشته‌های تخصصی حوزوی
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از فعالیت 44 مرکز تخصصی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: 21 مورد از این مراکز در استان قم مستقر بوده و نزدیک به چهار هزار طلبه در رشته‌های تخصصی در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه‌های علمیه که با موضوع نقش این مراکز در تامین نیازهای جامعه و نظام اسلامی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شرایط دنیا نسبت به گذشته تغییر کرده است، اظهار کرد: حوزه کنونی نظام اسلامی با حوزه پنج سال گذشته قابل مقایسه نیست به همین علت نمی‌توانیم نسبت به داشته‌های علمی قانع باشیم.

وی با طرح این سئوال که آیا حوزه علمیه توانسته نیازهای جامعه اسلامی را تامین کند، اضافه کرد: از حوزه انتظار می‌رود که نظام‌سازی‌های مورد نیاز برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی را انجام دهد اما تحقق این امر باید با مشارکت بخش‌ها و اقشار مختلف فعال در حوزه دنبال شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه اساتید حوزه علمیه دارای فکر فاخر هستند، گفت: این افراد نقش‌های کلیدی حوزه‌های علمیه را بر عهده دارند و می‌توانند با تشکیل اتاق‌های فکر فعالیت‌های راهبردی را دنبال کنند.

وی با اشاره به حضور طلاب شایسته و با استعداد در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: چهره‌های درخشان در میان طلاب باید توسط اساتید شناسایی و به مسؤولان مربوطه معرفی شود تا بتوانیم از ظرفیت این قشر بهره‌برداری‌های مناسب را انجام دهیم.

حسینی‌بوشهری اساتید را بهترین منتقدین متون درسی حوزه خواند و ادامه داد: بار اصلی حوزه بر دوش اساتید است زیرا این افراد در تربیت طلاب آینده‌نگر نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی از فعالیت 44 مرکز تخصصی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور یاد و خاطرنشان کرد: 21 مورد از این مراکز در استان قم مستقر بوده و اکنون نزدیک به چهار هزار طلبه در رشته‌های تخصصی در حال تحصیل هستند. با توجه به نیازهای کنونی نظام اسلامی نمی‌توانیم به این مراکز قانع باشیم و باید توسعه رشته‌ها و مراکز تخصصی را در دستور کار قرار دهیم.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: طلاب باید با باورهای عمیق اعتقادی در عرصه‌های مختلف از جمله تبلیغ حضور یابند که  باورها و ارتباطات معنوی این افراد باید توسط اساتید تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید در ابعاد معنوی نسبت به دیگر اقشار جامعه اسلامی پیش‌رو باشند، مطرح کرد: فضای مجازی تهدید و فرصت است زیرا با وجود اینکه می‌تواند ویرانگر باشد در سایه این فضاها می‌توانیم پیام بزرگان دینی را به مردم کشورهای مختلف انعکاس دهیم، حوزه باید پاسخگوی تهدیدات باشد و از فرصت‌ها استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز