آیت‌الله سبحانی عنوان کرد

سعودی ها امور ناشایست خود را به قضا و قدر نسبت می دهند

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۲:۰۱:۳۳
کد خبر: ۴۱۲۰۹۱
سعودی ها امور ناشایست خود را به قضا و قدر نسبت می دهند
یکی از مراجع تقلید با اشاره به آمار کشته‌شدگان حجاج ایرانی در منا گفت: زمانی که از عربستان سؤال می‌شود، می‌گویند قضا و قدر الهی بوده، می‌خواهند امور ناشایست خود را به خدا نسبت دهند و خود را تبرئه کنند بنابراین می‌گویند در مقابل قضا و قدر الهی نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) مراقب عقاید شیعه بودند و به آن اهتمام داشتند، جلد اول و دوم اصول کافی مربوط به عقاید است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اشخاصی که از جبر طرفداری می‌کنند، آزادی عمل را زیرپرچم جبر می‌خواهند و تمایل دارند آزادی عمل داشته باشد تا بگویند خواسته خدا بوده بنابراین جبر برای آنها ابزاری برای آزادی علم است و بین عمل و عقیده آنها تضاد مشاهده می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آمار کشته‌شدگان حجاج ایرانی در منا گفت: زمانی که از عربستان سؤال می‌شود، می‌گویند قضا و قدر الهی بوده، می‌خواهند امور ناشایست خود را به خدا نسبت دهند و خود را تبرئه کنند بنابراین می‌گویند در مقابل قضا و قدر الهی نمی‌توان کاری کرد.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم در جامعه ما فکر جبر رشد نکند، فکر جبر ابطال تمام زحمات انبیا است زیرا انبیا ریلی ساخته که باید در آن مسیر حرکت کنیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تعطیلات حوزه گفت: حوزه اگر بخواهد جایگاه خود را پیدا کند، باید در تعطیلات حوزه تجدید نظر شود، البته باید با نظر مراجع تقلید و ‌بزرگان مقداری از تعطیلات را بکاهند تا تحصیل در حوزه به حد کمال برسد.

وی تاکید کرد:‌ بزرگان حوزه شورایی تشکیل دهند و در تعطیلی‌ها تجدید نظر کنند، اکنون نیز که درس تعطیل می‌شود، نباید مطالعه تعطیل شود و طلاب باید برای خود برنامه مطالعه تعیین کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز