رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد

خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در استان قم

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۲:۳۴:۵۰
کد خبر: ۴۱۳۳۰۹
خرید تضمینی ۲۵ هزار تن گندم در استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به اینکه امسال حدود 6 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و 1000 هکتار سطح زیر کشت گندم دیم در استان قم داریم، حدود 25 هزار تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا طلایی اظهار کرد: امسال در راستای تغییر الگوی کشت، حدود 17 درصد از سطح زیر کشت گندم را در استان قم کاهش دادیم که بیشتر مربوط به اراضی کم بازده بود که عملکرد پایینی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه امسال با توجه به شرایط اقلیمی خوبی که در استان حاکم بود وضعیت مزارع بسیار خوب بود، افزود: همکاری کشاورزان با مروجان سازمان جهاد کشاورزی، استفاده از بذر مناسب، مبارزه با علف هرز و... موجب شد که بیش از یک تن افزایش عملکرد در سطح مزارع گندم در استان قم داشته باشیم.

طلایی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان قم نسبت به کل کشور، سطح کمتری است ولی میانگین برداشت در استان قم از میانگین برداشت کشوری حدود 20 درصد بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عمده کشت گندم را در بخش جعفرآباد و جاده تهران اعلام کرد و افزود: از حدود 10 روز گذشته برداشت گندم در استان قم آغاز شده و تا امروز بیش از 7 هزار تن گندم تحویل شده و تا 25 روز آینده گندم کشت شده در مزارع آبی استان کاملا برداشت می‌شوند.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد: امسال خرید گندم به قیمت 1260 تومان اعلام شده که توسط شرکت غله خریداری و وجه آن نیز توسط بانک کشاورزی نقدا پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: کیفیت گندم امسال قم نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر است که دلیل آن رعایت مباحث فنی و ترویجی مناسب و شرایط اقلیمی و بارندگی‌های خوبی است که در فروردین و اردیبهشت ماه در استان قم انجام شد.

نظر شما