امیرآبادی:

سازمان محیط زیست در برابر زیاده‌خواهی سودجویان ایستادگی کند/ پیگیری حقابه دریاچه نمک در مجلس دهم

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۱۵۴۴۲
سازمان محیط زیست در برابر زیاده‌خواهی سودجویان ایستادگی کند/ پیگیری حقابه دریاچه نمک در مجلس دهم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید در برابر زیاده‌خواهی سودجویان و افرادی که برای کسب منافع شخصی به محیط زیست و سلامت مردم آسیب می‌زنند، با قدرت ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیر و معاونین این اداره کل در سخنانی اظهار کرد: تامین امنیت و سلامت مردم یکی از مهمترین مسایل جامعه است که سازمان حفاظت محیط زیست در این میان نقش و جایگاه بسیار ارزشمند و کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از آب و هوای پاک و سالم از حقوق شهروندی است و همه مردم از متولیان محیط زیست کشور انتظاراتی دارند، خاطرنشان کرد: این سازمان باید در برابر زیاده‌خواهی سودجویان و افرادی که برای کسب منافع شخصی به محیط زیست و سلامت مردم آسیب می‌زنند، با قدرت ایستادگی کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید قوانین را برای همه افراد به طور یکسان اجرا کند، گفت: معضلات اقتصادی مسئله بسیار مهمی است، اما تامین سلامت جامعه بسیار مهمتر خواهد بود و برخی افراد که به اسم تولیدکننده منافعشان با تخریب محیط زیست گره خورده است، نباید مجوز فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ایجاد واحدهای صنعتی سبز و همسو با اهداف زیست محیطی، راهکارهای لازم را به فعالان اقتصادی ارائه کرده تا آنها بتوانند آلایندگی واحدهای خود را برطرف کرده و به تولید و توسعه پایدار دست پیدا کنند.

امیرآبادی با اشاره به مشکل خشک شدن تالاب‌های سراسر کشور بر اثر کاهش شدید نزولات آسمانی، تصریح کرد: خشک شدن دریاچه‌های نمک و حوض سلطان در استان قم معضل بسیار جدی است که تا کنون کمتر مطرح شده است، اما در صورت غفلت کانون‌های جمعیتی در مرکز کشور را با مخاطرات جدی گرد و غبار و ریزگردها مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه تامین حقابه‌های دریاچه نمک و دشت مسیله از سوی نمایندگان استان‌های مرکز کشور در مجلس دهم با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: وظیفه و تکلیف دستگاه‌های اجرایی مسئول در برابر ورود ریزگردها به شهر مقدس قم بسیار سنگین است و مسؤولان امر برای حل این معضل باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تملک هرچه سریعتر باغات و لکه‌های سبز درون شهری از سوی شهرداری قم و احیا و بازسازی آنها تاکید کرد و گفت: دفع غیراصولی پسماندها در شهر قم از معضلاتی است که محیط زیست را به شدت تخریب کرده و سلامت جامعه را به خطر انداخته است و این معضل باید با نظارت و برنامه ریزی جدی در سریعترین زمان برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز