رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم:

احداث ۷ بیمارستان توسط خیرین سلامت در قم/راه اندازی چند بیمارستان جدید توسط خیرین در قم

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۱۶۸۱۸
احداث ۷ بیمارستان توسط خیرین سلامت در قم/راه اندازی چند بیمارستان جدید توسط خیرین در قم
رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم گفت: از هشت بیمارستان فعال دراین استان، هفت بیمارستان توسط خیران سلامت ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر حسین خاکی خصوص فعالیت مجمع خیرین سلامت استان قم گفت: این مجموعه در استان فعال بوده و تاکنون هفت بیمارستان را احداث کرده است.

وی عنوان داشت: علاوه بر این بسیاری از درمانگاه ها، پایگاه های بهداشتی و اورژانس 115 که اکنون مشغول فعالیت هستند نیز توسط خیران احداث شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم با بیان اینکه درصد بالایی از طرح های حوزه سلامت در قم توسط خیرین ساخته شده است، گفت: این استان از نظر مشارکت خیرین در حوزه سلامت در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

دکتر خاکی اضافه کرد: کمک خیرین برای ساخت طرح های سلامت باعث می شود تا بودجه دولت صرف بخش های دیگر شود و استان از محرومیت در قسمت های مهم درمانی خارج شود.

وی به برخی طرح های احداث شده توسط خیرین اشاره کرد و گفت: بخش سوختگی و روانپزشکی بیمارستان نکویی و بخش دیالیز بیمارستان کامکار در چند سال اخیر راه اندازی شده است و بیماران دیگر برای درمان به بیمارستان های تهران اعزام نمی شوند.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم بیان کرد: تاکنون 500 میلیارد ریال نیز از سوی خیران برای احداث بیمارستان 170 تختخوابی امیرالمومنین(ع) که در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی قم در حال احداث است، هزینه شده است.

وی افزود: این بیمارستان اکنون در مرحله سفت کاری است و یکی از خیرین حوزه سلامت نیز مبلغ قابل توجه دیگری برای راه اندازی آن هزینه خواهد کرد.

دکترخاکی به هزینه 250 میلیارد ریالی خیران در بیمارستان زنان و زایمان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان 120 تختخوابی نیز در مجموعه شهید بهشتی قم در حال ساخت و اکنون در مرحله سفت کاری قرار دارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم افزود: پایگاه اورژانس هوایی 115 نیز از دیگر طرح هایی است که توسط خیران در حال ساخت می باشد و تاکنون با هزینه 20 میلیارد ریالی، 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: خیران حوزه سلامت 20 میلیارد نیز به بیمارستان 170 تختخوابی نیروگاه کمک کرده اند که اکنون در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

دکترخاکی بیان داشت: بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با هزینه 7 میلیارد ریال، مرکز اورژانس 115 با هزینه 2 میلیارد و 200 میلیون ریال، درمانگاه بخش سلفچگان با هزینه 8 میلیارد ریال، پایگاه اورژانس 115 بخش کهک با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال نیز از دیگر طرح هایی است که توسط خیران حوزه بهداشت و سلامت قم در چند سال اخیر ساخته شده است.

وی بیان کرد: بیمارستان 250 تختخوابی مادر و کودک در بلوار پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان 110 تختخوابی تخصصی قلب و دو پایگاه اورژانس 115 در بلوار پیامبر اعظم(ص) و جاده گرمسار از جمله طرح هایی است که توسط خیران ساخته خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم همچنین گفت: اخیرا 6 دستگاه دیالیز به قیمت 3 میلیارد ریال برای بیمارستان شهید بهشتی توسط خیران خریداری شده است و دستگاه آنژیوگرافی این بیمارستان نیز با مشارکت 10 میلیارد ریالی خیران و 20 میلیارد ریالی وزارت بهداشت و درمان خریداری شده و در حال نصب است.

دکتر خاکی با اشاره به هزینه های سنگین احداث و راه اندازی طرح های بهداشت و سلامت، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای بخش بهداشت و سلامت باشد و نیازمند مشارکت خیران در این طرح ها هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز