معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خبر داد

توسعه ۲۰۰ هکتاری پارک جنگلی در قم

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۱۸۳۰۰
توسعه ۲۰۰ هکتاری پارک جنگلی در قم
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: اکنون 25 پارک جدید با استفاده از اعتبارات شهرداری و دفتر رهبر انقلاب اسلامی در حال ساخت و 200 هکتار از پارک‌های جنگلی در حال توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت پسماندها در کنترل محدودیت منابع زیست محیطی اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: بر اساس گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی گسترش آگاهی‌های مورد نیاز در حوزه توسعه فضاهای سبز شهری باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی به وظایف دستگاه‌های اجرایی در قانون مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: اقدامات مختلفی باید در حوزه پسماند انجام شود که نخستین مرحله این اقدامات تفکیک زباله از مبدا است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم استفاده از انرژی مواد قابل سوختن را از دیگر اولویت‌های پسماند در شهر قم دانست و تصریح کرد: با تحقق این امر می‌توانیم میزان دفن پسماند را در شهر قم به صفر برسانیم.

وی احیای فضای سبز، باغ‌ها، ‌جلوگیری از تخریب، افزایش مشارکت‌های مردمی و توسعه فضای سبز را از دیگر اولویت‌های شهرداری قم برشمرد و ادامه داد: نزدیک به 6 هزار هکتار فضا برای تکمیل کمربند سبز شهری نیاز داریم و حجم قابل توجهی از منابع آبی استان را برای حفظ فضای سبز موجود نیاز داریم.

سامع با تاکید بر اینکه تاکنون 80 هکتار توسعه فضای سبز شهری در قم داشته‌ایم، مطرح کرد: برای رسیدن به استانداردها باید سالیانه 350 هکتار توسعه فضای سبز داشته باشیم؛ اکنون 25 پارک جدید با استفاده از اعتبارات شهرداری و دفتر رهبر انقلاب اسلامی در حال ساخت و 200 هکتار از پارک‌های جنگلی در حال توسعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز