عضو خبرگان رهبری:

ماه رمضان بهترین موسم خودسازی و تعالی معنوی است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۲:۰۵:۲۹
کد خبر: ۴۱۹۰۵۰
ماه رمضان بهترین موسم خودسازی و تعالی معنوی است
عضو خبرگان رهبری گفت: ماه مبارک رمضان بهترین موسم و فرصت برای خودسازی و رشد و تعالی معنوی انسان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی اظهار کرد: ماه رمضان، بهار قرآن و دعا و مناجات به درگاه ایزد منان است و حقیقتاً نیز از جمله عواملی که می‌تواند به تقویت اخلاق مداری و نیز تقوای افراد کمک کند، پناه بردن به دامن قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: ما تا زمانی می‌توانیم خود را از وسوسه و مکر شیاطین انسی و جنی محفوظ نگاه داریم و عاقبت به خیر شویم که در پناه ثقلین باشیم، به آموزه‌های آنها در عمل تمسک بجوییم و آنها را در زندگی خود پیاده سازی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان بی شک بهترین فرصت برای تمرین خودسازی و تقویت بُعد تقوایی با بهره گیری از معنویت خاص ماه رمضان است و سعادتمند حقیقی کسی است که از این فرصت بیشترین بهره را برای رشد و تعالی معنوی خود ببرد.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر قرائت قرآن و تدبر و فهم آیات نورانی آن، حضور در مجالس وعظ و دعا و مناجات در روزها و شب‌های ماه رمضان، زمینه و بستری آماده می‌کند که قلب انسان هر چه بیشتر صیقل یافته و رنگ و بوی خدایی پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: همگی از لحظه لحظه این ماه عزیز و پرفضیلت، بیشترین بهره را برای خودسازی و کسب فضیلت تقوا و اخلاق مداری ببریم و همچنین از معاصی که بیشتر آنها ناشی از بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی است دوری بجوییم و ان‌شاءالله این روحیه را در ایام بعد از ماه رمضان نیز همچنان در خود حفظ کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز