مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبرداد

جانمایی مناطق نمونه گردشگری در کهک و حوض سلطان

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۹:۵۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۰۵۸۵
جانمایی مناطق نمونه گردشگری در کهک و حوض سلطان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از جانمایی مناطق نمونه گردشگری کهک و حوض سلطان خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 منطقه نمونه گردشگری مصوب هیأت وزیران در سطح استان قم داریم که سه مورد دارای سرمایه‌گذار است و کار اجرایی روی آن انجام می‌شود و برای 9 مورد دیگر نیز در حال انتخاب سرمایه گذار هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی دارای قانون خاصی است که براساس این قانون، موسسات گردشگری زیر نظر نظام صنفی فعالیت نمی‌کنند و صدور پروانه‌های کسب نیز از سوی نظام صنفی صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به جلسه هیأت وزیران در ارتباط با مصوبات این قانون گفت: هیأت وزیران مصوبه‌ای را ذیل قانون ایرانگردی و جهانگردی تصویب کردند که بر این اساس، نحوه صدور مجوز برای مراکز گردشگری و تمام وظایف سازمان میراث فرهنگی در این زمینه مشخص شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: تمام وظایف مربوط به تأسیسات گردشگری از ابتدا تا انتها از نظارت تا نرخ‌گذاری را از وظایف سازمان میراث فرهنگی بر شمرده است که در این راستا مجامع امور صنفی نباید هیچ‌گونه دخالتی داشته باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه با تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، تا کنون مجامع امور صنفی دخالتی در زمینه صدور پروانه کسب در امور گردشگری نداشتند، گفت: ما در خواست داریم که مصوب شود که صدور پروانه‌های بهره‌برداری از سوی میراث فرهنگی از نظر اجرایی کفایت کند و همچنین نظارت اماکن گردشگری نیز چون بحث تخصصی است بر عهده سازمان میراث فرهنگی باشد.

وی بیان کرد: بر اساس استعلام کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالیت تاسیسات گردشگری خارج از قانون نظام صنفی است و قانون خاص در مورد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد و ما نیز در این زمینه تقاضا داریم که همه امور مربوط به تأسیسات گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

رضایی همچنین از جانمایی مناطق نمونه گردشگری کهک و حوض سلطان خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 منطقه نمونه گردشگری مصوب هیأت وزیران در سطح استان قم داریم که سه مورد دارای سرمایه‌گذار است و کار اجرایی روی آن انجام می‌شود و برای 9 مورد دیگر نیز در حال انتخاب سرمایه گذار هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ایجاد منطقه گردشگری حوض سلطان دارای متقاضیان فراوانی است که باید فراخوان آن به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی برسد و پس از تعیین تکلیف، به صورت عمومی فراخوان شود.

رضایی اضافه کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه زمین در شهر قم بسیار گران بوده و عوارض شهرداری بالا است اقبال سرمایه گذاران برای ایجاد مناطق گردشگری در داخل شهر کم شده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه شهر قم چهار منطقه نمونه گردشگری داریم که شامل جمکران، عوارضی قم _تهران، کهک و روستای طایقان است و در صورتی که از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی تکلیف آنها روشن شود، سرمایه گذاران برای احداث تأسیسات گردشگری حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران متعددی نیز در این زمینه وجود دارند و بیشتر این سرمایه‌گذاران به دنبال ایجاد مراکز تفریحی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز