رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم:

۱۴ هزار میلیارد ریال از بودجه سالانه فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۰:۳۹:۲۳
کد خبر: ۴۲۰۶۱۷
۱۴ هزار میلیارد ریال از بودجه سالانه فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم کل بودجه سالانه فرهنگی کشور را بالغ بر 52 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سهم قم از این بودجه 14 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با بیان این مطلب، اظهار داشت: برغم این بودجه فراوان، خروجی کارهای فرهنگی صورت گرفته در استان نسبت به بودجه آن مشخص نیست.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های عمران شهری، اذعان داشت: اهمیت فرهنگ و مباحث مرتبط با آن با اجرای طرح های شهری قابل قیاس نیست، چرا که پیش از آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی ضرورت آن باید برای شهروندان و مردم تبیین شود.

رضوی با اشاره به دستورالعمل هیات دولت مبنی بر اینکه هر استانی مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز خود از محل منابع داخلی است، افزود: با توجه به این ابلاغیه باید همین طرح های موجود و در دست اجرا را به گونه ای انجام دهیم که با سیاست های اقتصاد مقاومتی همخوانی و مطابقت داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی طرح های شهری قم خاطرنشان کرد: هر طرحی که بتوان بهتر و زودتر آن را به نتیجه رساند، باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

رضوی با اشاره به طرح تقاطع سه سطحه شهیدان محمود نژاد و با یادآوری اینکه شهرداری اعتبار 400 میلیارد ریالی لازم برای این طرح را از محل صرفه جویی در چند طرح عمرانی دیگر تامین کرده است، خاطرنشان کرد: هر چند این تقاطع سه سطحه از جمله طرح های موفق و ضروری شهر محسوب می شود، ولی به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی در ذهن مردم و حتی بسیاری از مسئولان در مورد اهمیت آن سوال های زیادی وجود دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید در جلسه های این ستاد صورت بگیرد، مشخص نمودن طرح های شهری است که نسبت به بقیه طرح ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه کشور از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد و وضعیت اقتصاد اصلا خوب نیست، اضافه کرد: اقتصاد ما با چالش های عظیمی مواجه است، به نحوی که در 60 سال گذشته هم چنین رکودی را در کشور تجربه نکردیم و هنوز نتوانستیم از رکود تورمی رهایی پیدا کنیم.

رضوی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع، بحث هدفمندی یارانه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: بودجه حاصل از هدفمندی یارانه ها در سال های 94 و 95 نزدیک به 500 هزار میلیارد ریال معادل یک چهارم کل بودجه کشوراست.

وی با بیان اینکه با توجه به این وضعیت ما باید طبق سیاست های ملی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمینه ها نیازی به تعریف طرح جدید نداریم، لذا باید ظرفیت های بالقوه موجود را به بالفعل تبدیل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز