سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خبر داد

اختصاص مکان فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در آینده‌ای نزدیک

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۳۵:۳۰
کد خبر: ۴۲۱۲۶۹
اختصاص مکان فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در آینده‌ای نزدیک
سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از اختصاص مکان فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته با شهردار قم این مکان در آینده‌ای نزدیک فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رسول موسوی نژادیان در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم با بیان اینکه این نخستین نمایشگاه قرآن و عترت است که در سطح استان در یک مرکز نمایشگاهی استاندارد برگزار می‌شود، اظهار کرد: البته فاصله نمایشگاه با توجه به ساعات برگزاری دورتر از سطح شهر است که باید تلاش کنیم در سال‌های آینده این مشکل نیز برطرف شود.

وی به ویژگی‌های نمایشگاه قرآن و عترت امسال اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال حضور مؤسسات فرهنگی قرآنی، ناشران قرآنی و فعالان و هنرمندان قرآنی با رونق بیشتری به چشم می‌خورد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی قرآنی در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: این نشست‌ها با حضور اساتید و کارشناسان قرآنی برپا شد.

موسوی‌نژادیان با اشاره به استقبال کم‌نظیر شهروندان قمی از این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با توجه به اینکه در یک فضای جدیدتر نسبت به سال‌های قبل برگزار شده است ولی از همان شب اول با استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و موضوعات قرآنی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم سعی شد تا غرفه‌های کاربردی برای خانواده‌ها دایر شود، تصریح کرد: رویکرد مسؤولان برگزاری این نمایشگاه خانواده محور بود و سعی شد تا مؤسسات قرآنی جدیدترین و بهترین آثار خود را در راستای تربیت فرزندان با محوریت قرآن کریم را به نمایش بگذارند.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت این سازمان از هنرهای اصیل اسلامی بیان کرد: متأسفانه برخی از هنرهای اصیل اسلامی از قبیل منبت‌کاری و کاشی هفت‌رنگ که در گنبدها و مساجد کاربرد دارد به دلیل عدم‌حمایت مسؤولان رو به فراموشی بود که سازمان فرهنگی هنری در راستای حمایت و احیای این هنرها غرفه‌هایی را در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم به این موضوعات اختصاص داد تا شهروندان قمی از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

موسوی‌نژادیان در پایان با بیان این که هماهنگی‌های لازم با شهرداری قم برای اختصاص مکانی در بلوار پیامبر اعظم برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با در سال‌های آینده شاهد ارائه خدمات فرهنگی، دینی و نرم افزاری در چنین مکانی برای شهروندان باشیم.

نظر شما