آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

ذکر فضائل و خدمات امام علی(ع) برای کسب معرفت جدید

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۲:۴۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۲۳۷۹
یکی از مراجع تقلید گفت: باید با استفاده از فرصت موجود فضائل و خدمات امیرمؤمنان(ع) مطرح شود تا معرفت جدیدی نسبت به مقام حضرت پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: در این ایام باید بیشتر به یاد آن مولا باشیم، خطبا، گویندگان و رسانه‌ها باید به ذکر فضائل، خدمات و کارهای برجسته امیر مؤمنان(ع) بپردازند تا معرفت جدیدی برای مسلمانان و غیرمسلمانان نسبت به مقام والای حضرت پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های مهمی در اختیار داریم که از جمله آنها سرمایه عمر، جوانی،‌ سلامت و امنیت است، باید بدانیم این سرمایه‌ها جاویدان و ابدی نیست، بلکه فناپذیر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم است بدانیم این سرمایه‌ها که از دست می‌رود، باید جانشین در برابر آن باشد، گفت: این امر سبب می‌شود تا گرفتار خسران و زیان نشویم تا زمانی که وقت است، باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بدانید جوانی پایدار نیست، انسان در جوانی تهذیب نفس پیدا کرده و افتخاراتی برای خود می‌آفریند، جوان می‌تواند همه کار انجام دهد، باید از این سرمایه‌‌های وجود و جوانی استفاده شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به آیات سوره عصر گفت: خداوند در این سوره بیان کرده انسان‌ها بیدار باشید، که به طور مرتب عمر، جوانی، صحت و سلامتی از بین می‌رود، باید در برابر آن ایمان، عمل صالح، طرفداری از حق و صبر و استقامت داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات انسان کاری می‌کند که تا پایان عمر پشیمان است و برخی اوقات کاری می‌کند که تا پایان عمر خوشنود است، به عنوان مثال امیر مؤمنان(ع) در جنگ خندق به عنوان لحظه حساس تاریخ که نیروهای مشرکان و مخالفان اسلام دست به دست هم داده بودند، به میدان آمدند و با ضربه‌ای همه را مأیوس کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام علی(ع) یک ساعت از عمر خود استفاده کردند و به این ترتیب ضربه کاری بر پیکر کفر وارد شد، این اقدام از تمام عبادات جن و انس تا روز قیامت بالاتر است.

وی یادآور شد: عمر گوهر گران‌بهایی است که برخی اوقات یک ساعت آن برتر از تمام عبادت عبادت‌کنندگان است، بنابراین باید از عمر خود استفاده کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز