مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

آژانس‌های مسافرتی توریست‌های خارجی را به سمت قم هدایت کنند

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۳:۰۶:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۳۹۲
آژانس‌های مسافرتی توریست‌های خارجی را به سمت قم هدایت کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: قم از نظر ظاهری ظرفیت گردشگری خاصی ندارد اما برای خارجی‌ها کویر و دریاچه نمک بسیار قابل توجه است به همین علت آژانس‌های مسافرتی باید توریست‌های خارجی را به سمت قم هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در حاشیه نشست راهنمایان گردشگری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در بهمن‌ماه سال جاری به مدت 12 روز اظهار کرد: استان قم ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است به همین علت می‌تواند یکی از مقاصد مورد بازدید شرکت‌کنندگان این کنوانسیون باشد که پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر توسط انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در حوزه طبیعت‌گردی ظرفیت‌های خاصی را به خود اختصاص داده است،‌ مطرح کرد: این ظرفیت‌ها باید در سطح ملی و فراملی به مردم معرفی شود و راهنمایان گردشگری در تحقق این امر نقش قابل توجهی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: تولید فیلم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و تهیه کتاب‌های جامع برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان قم در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار گرفته و تاکنون توانسته در این راستا به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

وی یادآور شد: قم از نظر ظاهری ظرفیت گردشگری خاصی ندارد اما برای خارجی‌ها کویر و دریاچه نمک قم بسیار قابل توجه است به همین علت مردم و آژانس‌های مسافرتی باید توریست‌های خارجی را به سمت قم هدایت کنند.

رضایی از حضور سالانه بیش از 17 میلیون زائر ایرانی و سه میلیون زائر غیر ایرانی در قم یاد کرد و ادامه داد: حضور این افراد ظرفیت‌های خاصی را برای استان قم به دنبال داشته است که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری‌های لازم انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز