در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان؛

برگزاری مراسم احیای دومین شب قدر در حرم حضرت معصومه(س)

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۵:۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۲۳۳۹۹
برگزاری مراسم احیای دومین شب قدر در حرم حضرت معصومه(س)
همزمان با فرارسیدن شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مراسم احیای دومین شب قدر با حضور جمع کثیری از مومنان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این مراسم معنوی و باشکوه که با حضور گسترده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) ترتیب یافت ،مومنان خداجو از مرد و زن و پیر و جوان همگی آمده بودند تا با استغفار در درگاه الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، روح خود را از ناپاکی ها و آلودگی ها پاک و تطهیر کنند.

در این مراسم علاوه بر شبستان ها و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که مملو از جمعیت شده بود، خیابان های اطراف حرم مطهر به ویژه خیابان آستانه شاهد حضور گسترده مردان و زنانی بود که با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر با پروردگار خود به راز و نیاز مشغول بودند. 

در مراسم احیای دومین شب قدر در حرم مطهر دخت موسی بن جعفر(س)، عزاداری و نوحه سرایی شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج عباس حیدرزاده برگزار شد و سخنرانی و مراسم سرگرفتن قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به انجام رسید. 

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند. 

نظر شما