مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

پاسگاه محیط‌بانی حوض سلطان در استان قم احداث می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۱:۵۲:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۳۱۴
پاسگاه محیط‌بانی حوض سلطان در استان قم احداث می‌شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: پاسگاه محیط‌بانی حوض سلطان برای حفاظت و پایش تالاب ارزشمند این منطقه احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در سخنانی اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در راستای ارتقاء سطح حفاظتی مناطق طبیعی و اکوسیستم‌های ارزشمند استان و گسترش نظارت و پایش در این مناطق به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت اکوسیستمی و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند در تالاب حوض سلطان، این منطقه را نیازمند توجه و نظارت هرچه بیشتر دانست و گفت: این تالاب کم نظیر که بیش از 37 هزار هکتار وسعت دارد، در سال 88 به منطقه شکار ممنوع ارتقاء سطح یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از آغاز عملیات اجرایی احداث پاسگاه محیط بانی حوض سلطان در زمینی به مساحت پنج هکتار با حمایت استانداری و هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در این پاسگاه که در کیلومتر 27 اتوبان قم ـ تهران احداث می‌شود، تجهیزات پایش و اندازه گیری آلاینده‌های زیست محیطی نیز نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تالاب حوض سلطان در صورت کم توجهی و عدم تأمین حقابه ها به یکی از کانون‌های تولید گرد و غبار و ریزگردها در استان تبدیل خواهد شد، گفت: در پاسگاه محیط‌بانی این منطقه، علاوه بر گشت و کنترل به منظور حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی و جانوری، وضعیت تالاب از ابعاد گوناگون مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دانیالی در پایان با بیان اینکه احداث پاسگاه محیط بانی حوض سلطان تا کنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: عملیات ساخت این پاسگاه در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و قطعاً نقش ارزنده ای در حفاظت حداکثری از این تالاب و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در منطقه خواهد داشت.

نظر شما