مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد

بهره‌مندی فعالان صنایع کوچک قم از بیمه تکمیلی درمان

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۲:۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۳۲۳
بهره‌مندی فعالان صنایع کوچک قم از بیمه تکمیلی درمان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از پرداخت تسهیلات بیمه تکمیلی ویژه فعالان صنایع کوچک و خوشه‌های کسب و کار این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر طیبی‌نژاد با اشاره به پرداخت تسهیلات بیمه تکمیلی ویژه فعالان صنایع کوچک و خوشه‌های کسب و کار استان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که صنایع کوچک قم و همچنین فعالان خوشه‌های کسب‌وکار استان با آن روبرو بودند عدم استقبال و توجه بیمه گران به بیمه تکمیلی و سایر خدمات بیمه ای به صنایع کوچک بود.

وی پایین بودن میزان سرمایه گذاری و همچنین تعداد کم نیروی انسانی را دو عامل مهم بوجود آمدن این وضعیت برشمرد و خاطرنشان کرد: با اهتمام و پیگیری‌های مجدانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری بیمه ایران طی یک تفاهم نامه بسته ای ویژه صنایع کوچک و فعالان خوشه‌های کسب‌وکار تدوین و اجرایی شد که  از این پس خدمات بیمه گران شامل حال صنایع کوچک نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، این حرکت را تحولی مهم در بخش حمایت دولت از صنایع کوچک و نیروی انسانی در این بخش ارزیابی کرد و افزود: در این بسته حمایتی شامل بیمه حریق، انفجار و صاعقه، جامع اموال، بیمه مسئولیت جانی و مالی در قبال اشخاص ثالث،  بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان ویژه فعالیت‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی، بیمه شکست ماشین آلات M.B،  بیمه تکمیلی درمان کارکنان و  بیمه اعتباری فروش اقساطی است.

وی در ادامه به توجه ویژه سازمان صنایع کوچک به فعالان خوشه‌ها اشاره و بیان کرد: عامل اصلی و محرک خوشه‌های کسب‌وکار نیروی انسانی آن‌ها است و استقبال فعالان این بخش نیز از بسته بیمه ای‌ای تکمیلی قابل توجه بود لذا می‌بایست برای رفع نیاز ایشان اقدامات گسترده تری شکل بگیرد که بر همین اساس این شرکت برای بیمه تکمیلی این افراد یارانه ای هرچند ناچیز ولی مؤثر در نظر گرفته است.

طیبی‌نژاد تشریح کرد: ورود بیمه گران به این حوزه خود تحولی مهم به حساب می‌آید و فعالان خوشه‌های کسب‌وکار قم می‌توانند علاوه بر بهره مندی از بیمه تکمیلی از سایر مزایای این بسته حمایتی نیز استفاده کنند.

وی همچنین از اختصاص تسهیلاتی محدود در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات لازم و به منظور ساماندهی و بهره مندی بیشتر افراد از این تسهیلات مقرر شد بخشی از سهم بیمه گذاران بیمه تکمیلی درمان فعالان خوشه‌های کسب و کار قم تا سقف مشخص توسط این شرکت پرداخت شود.

نظر شما