مزار شهدای حادثه هفتم تیر در قم گلباران شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۱:۵۰:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۷۴۳
مزار شهدای حادثه هفتم تیر در قم گلباران شد
مزار شهدای حادثه هفتم تیر سال 1360، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در گلزار شهدای شیخان و حرم حضرت معصومه (س) در قم گلباران و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شرکت کنندگان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهداو گرامی داشت یاد و خاطره شهدا با آرمان های رفیع ایشان تجدید میثاق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش، اظهار داشت: این شهیدان گرانقدر از خود ولایت پذیری، ولایت مداری، بیداری و هوشیاری و همچنین استکبارستیزی را برای ما به یادگار گذاشتند.

سردار سید جواد هاشمی گفت: ادامه راه شهدا در صورت وجود ولایت مداری در بدنه و متن جامعه اسلامی، امکانپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تداوم راه شهدا به هیچ وجه با شعار محقق نمی شود اضافه کرد: شهید بهشتی و سایر شهدای فاجعه هفتم تیر از جمله کسانی بودند که با عمل خود، راه و روش بندگی، ولایت مداری و دفاع از حقوق انسان ها و ولایت فقیه را به همگان نشان دادند.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی شخصیتی بود که هیچ گاه زیر بار ذلت و خواری اجانب و استکبار نرفت.

هاشمی با تاکید بر ضرورت تبیین افکار، سیره و روش شهید بهشتی در جامعه کنونی، اذعان داشت: استکبار جهانی با اجیر نمودن مزدوران و عوامل خود اقدام های تروریستی و فجایع زیادی با هدف از بین بردن اسلام انجام داده است، از این رو باید بیدار باشیم و راه شهدا را به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.

این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ترتیب یافته بود.

استان قم 12 شهید در واقعه هفتم تیر سال 1360 تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد مزار هشت تن از شهدا در قم است.

شهیدان علی هاشمی، محمدعینی، عماد کریمی بیژنی، سید نورالله طباطبایی نژاد، سید عبدالوهاب قاسمی و غلامحسین حقانی درگلزار شهدای شیخان قم مدفون هستند و شهید محمد منتظری و دیالمه نیز درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دفن می باشند.

هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درسال 1360 به دست منافقان کوردل می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز