مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):

نیازمند افزایش مفسران قرآن در جامعه هستیم / لزوم راه اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن

۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۰۱:۳۸:۳۱
کد خبر: ۴۲۵۰۱۸
نیازمند افزایش مفسران قرآن در جامعه هستیم / لزوم راه اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با تاکید بر لزوم راه اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن گفت: کلاس‌های متعدد درس تفسیر قرآن در سطح حوزه برگزار می‌شود و در این زمینه در حال رشد هستیم پس در جامعه نیاز به افزایش مفسران قرآن داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی در ضیافت افطار مفسران قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اظهار کرد: دارالقرآن در مدت فعالیت به طور مکرر کلاس‌های تفسیر قرآن کریم برگزاری می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و تربیت مفسران قرآن کریم تصریح کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی ضمن برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم با حضور بزرگان و علمای حوزه، اقدام به برگزاری همایش‌ها و گردهمایی مفسران قرآن می‌کند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای دارالقرآن علامه طباطبایی برای گسترش خدمات قرآنی و تربیت مفسران، برای ارائه خدمات قرآنی بهتر سعی در توسعه فضا داریم.

وی با اشاره به خریداری فضایی برای توسعه دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار کرد: با همکاری شورای شهر به زودی اقدام به توسعه دارالقرآن خواهیم کرد و فضای جنبی مرکز فعلی را به آن الحاق می‌کنیم.

نجفی قدسی لزوم تأسیس مرکز تربیت مفسر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: دارالقرآن علامه طباطبایی با توسعه فعالیت‌های قرآنی در صدد راه اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن در حوزه است.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن کریم کار بزرگی بوده که نیازمند اقدامات کارشناسی است، افزود: ایجاد مرکز تربیت مفسر قرآن کریم نیازمند تدوین برنامه و طراحی روند است که این مراحل در حال بررسی است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به وجود مراکز تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه افزود: برای توسعه مراکز تفسیر قرآن نیازمند ایجاد مرکز تربیت قرآن هستیم تا شاهد حضور کثیر مفسران قرآن در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در گسترش تفسیر قرآن در حوزه شکل گرفته است، اظهار کرد: بیش از 400 درس تفسیر قرآن در سطح حوزه برگزار می‌شود و در این زمینه در حال رشد هستیم پس در جامعه نیاز به مفسران قرآن داریم و کارکرد مرکز تربیت نیز در همین راستا خواهد بود.

نجفی قدسی همچنین در پایان سخنان خود از اعزام 60 نفر از اساتید به نام تفسیر حوزه به 30 استان کشور در ماه رمضان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز