جمع آوری بیش از شش میلیارد ریال کمک نقدی در طرح اکرام ایتام قم

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۸:۰۱
کد خبر: ۴۲۶۱۴۰
جمع آوری بیش از شش میلیارد ریال کمک نقدی در طرح اکرام ایتام قم
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از جمع آوری شش میلیارد و 182 میلیون و 514 هزار و 430 ریال کمک های نقدی در قالب طرح اکرام ایتام در روز 21 ماه مبارک رمضان امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالله جلالی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در این روز هم چنین 3 کیلو و 339 گرم طلا، 190 عدد انواع سکه، 401 دلار و دو فقره فیش عمره مفرده در راستای کمک به نیازمندان از طرف مردم پرداخت شده و مجموع کالاها و کمک های غیرنقدی و همچنین تعهدات وصول نشده نیز به ترتیب حدود یک میلیارد ریال و بالغ بر 850 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه در این روز یک هزار و 191 حامی، حمایت خود را از یک هزار و 539 یتیم اعلام کردند، تصریح کرد: تعداد411 حامی نیز برای حمایت از 631 غیر یتیم در قالب طرح محسنین اعلام آمادگی کردند و به طور کلی از یک هزار و 602 تن برای حمایت از دو هزار و 170 یتیم و غیر یتیم در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام به عمل آمد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای جمع آوری زکات فطره، 35 صندوق در اطراف میدان آستانه، مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد مقدس جمکران مستقر می شود، افزود: علاوه بر آن در 10 مرکز کمیته امداد، تعدادی از مساجد قم و مراکز بخش های تابعه نیز صندوق هایی دایر خواهد شد.

جلالی خاطرنشان کرد: از آنجا که در پرداخت زکات فطره و کفاره رعایت یک سری مسائل شرعی لازم و ضروری است، کمیته امداد به منظور آشنا نمودن شهروندان با این مسائل و همچنین فرهنگ سازی در رابطه با این امر مهم پاکت هایی را در درب منازل توزیع می کند.

وی گفت: خوشبختانه رویکرد مردم برای کمک به محرومان رو به افزایش است، به نحوی که مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی صورت گرفته در سه ماهه نخست امسال بدون احتساب ماه مبارک رمضان 62 میلیارد و 669 میلیون و 774 هزار و 112 ریال بوده که از رشد 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز