مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

طرح تابستانه کتاب در قم آغاز می‌شود/اختصاص ۱۰ میلیارد تومان یارانه به طرح تابستانه کتاب

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۰:۲۶:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۵۹۴
طرح تابستانه کتاب در قم آغاز می‌شود/اختصاص ۱۰ میلیارد تومان یارانه به طرح تابستانه کتاب
حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه طرح تابستانه کتاب از ۱۶ تیر به مدت یک ماه آغاز می‌شود، گفت: مراکز کتاب فروشی شهرهای مختلف کشور می‌توانند در این طرح شرکت کنند و کتاب‌های خود را با ۲۰ الی ۵۰ درصد تخفیف به شهروندان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری طرح «تابستانه کتاب» که در مجتمع ناشران برگزار شد، عنوان کرد: خانه کتاب یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که طرح عیدانه کتاب را در ایام نوروز اجرا کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: طرح «عیدانه کتاب» در ایام نوروز با استقبال مردم و کتاب فروشان قرار گرفت و بر همین اساس، طرح تابستانه کتاب در سال جاری اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان این که طرح تابستانه کتاب از 16 تیر به مدت یک ماه آغاز می‌شود، گفت: مراکز کتاب فروشی شهرهای مختلف کشور می‌توانند در این طرح شرکت کنند و کتاب‌های خود را با 20 الی 50 درصد تخفیف به شهروندان ارائه دهند.

وی تصریح کرد: کتاب‌های عمومی با 20 درصد یارانه و کتاب‌های کودک و نوجوان با 25 الی 30 درصد یارانه به شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: طرح تابستانه کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور برگزار می‌شود که امید است این طرح در استان قم با موفقیت اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان این که کتاب فروشان قمی در طرح عیدانه کتاب عملکرد مطلوبی نداشتند، عنوان کرد: رسانه‌ها در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش موثری دارند و می‌توانند اجرای این گونه طرح‌ها را در کشور نهادینه کنند و به تشریح مزایای این طرح‌ها بپردازند.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اجرای طرح تابستانه کتاب، 2 میلیارد تومان بودجه و 10 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که استان قم دومین رتبه کشوری را در استقبال از طرح تابستانه کتاب به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در این طرح، فقط ناشران دارای فروشگاه می‌توانند مشارکت داشته باشند و فعالان عرصه کتاب باید از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز