نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مجلس دهم باید به فکر قهرمانان ورزشی باشد

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۶۶۴
مجلس دهم باید به فکر قهرمانان ورزشی باشد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ورزش به مسائل مالی باز می‌گردد و باید در مجلس دهم به فکر قهرمانان ورزش باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی‌ در مراسم تجلیل از برترین‌های هیأت ورزش‌های همگانی استان قم در تالار آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید کلهری قم، در سخنانی تصریح کرد: اینکه به هر هیأت ورزشی بین دو، پنج یا 10 میلیون تومان در سال بودجه تعلق می‌گیرد، واقعا عددی نیست و برای حل مشکلات مالی در ورزش امروز کشور، باید دولت و مجلس همگام با یکدیگر فکر اساسی و اقدام لازم را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری در کشور در حال حاضر بسیار بالاست، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، عدم تحقق درآمدها و چند عامل دیگر از جمله ریشه‌های مشکلات مالی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه ورزش به شمار می‌روند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به غیر از مشکلات مالی که در حال حاضر گریبان‌گیر ورزش استان و کشور ماست، مسائل دیگری همچون بیمه، آینده‌ شغلی و شبیه به این موضوعات نیز از جمله دغدغه‌های جامعه ورزش و ورزشکاران رشته‌های مختلف محسوب می‌شود که باید برای آن فکری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته برای رفع موانع در برخی از جاها مشکل قانون داریم، در سال 1392 ما طرحی را با موضوع رسیدگی به قهرمانان ملی در مجلس مطرح کردیم و چند تن از نمایندگان به صورت ویژه روی آن کار کردند، اما در صحن علنی مجلس نتوانست رای بیاورد اما در مجلس دهم باید به فکر قهرمانان ورزشی هم باشیم.

امیرآبادی‌ عنوان کرد: باید به باشگاه‌داران ما مساعدت شود تا آنها نیز به ورزشکاران توجه کنند، قانون ارزش افزوده یکی از مشکلات باشگاه‌های ورزشی است که ما بارها گفته‌ایم می‌شود آن را حل کرد، ولی متاسفانه نگاهی که در مجموعه مسؤولان استان و کشور وجود دارد، نگاه بخشی‌نگری است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه به این موضوع به صورت کلان نگاه نمی‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال دارایی به هر طریقی از باشگاه‌دار مالیات می‌گیرد، آنهم از باشگاهی که هزینه خود را از شهریه دریافتی از ورزشکار تهیه می‌کند و اینگونه اداره می‌شود و گاها هزینه‌های جاری آن مثل برق و گاز هم تامین نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه دولت باید حمایت حداقلی از ورزش داشته باشد و برای رفع این موضوع فکری انجام بدهد، رشته‌هایی داریم که المپیکی هستند و در سطح جهان می‌درخشند و مدال کسب می‌کنند، کاراته، تکواندو و کشتی قم در کشور مدال‌آور بوده و هستند و در سطح جهان افتخارآفرینی می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی با حضور قهرمانان توانمند استان قم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، رشته‌هایی که سرمایه‌گذاری در آنها خیلی هم هزینه نمی‌خواهد و حتی اگر با مبالغ کمی هم به سراغ آنها برویم، باز هم کارهای بزرگ انجام می‌دهند، ورزش همگانی ماموریت همه رشته‌هاست، ولی در ورزش قهرمانی باید حمایت مالی صورت بگیرد.

نظر شما