مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران:

حجاب برای بانوان حصار استواری است که در پناه آن آسودگی خویش را می طلبند

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۱:۴۳:۴۱
کد خبر: ۴۲۹۵۷۹
حجاب برای بانوان حصار استواری است که در پناه آن آسودگی خویش را می طلبند
مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور در بیانیه ای به مناسبت روز عفاف و حجاب آورده است: برای بسیاری از بانوان عاقبت اندیش و صاحب دانش و اندیشه، جدای از مبانی ایمانی، حجاب حصار استواری است که در پناه آن آسودگی و راحتی خویش را می‌طلبند و خود را در معرض دست درازی منحرفین جامعه قرار نمی‌دهند و انگشت نما نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این بیانیه، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران به ویژه خواهران طلبه سنگربانان جبهه عفاف و پاکی هستند آمده است: فرامین الهی همه سرشار از حکمت و عبرت و ارزش‌ها و جلب نیکی‌ها و دفع بلیّاتی است که هر عقل سلیمی آن را درک می‌کند و با اندیشه درباره آن‌ها به لایه‌های پنهان در ورای ظاهر آن‌ها نیز می‌توان دست یافت.

بیانیه ادامه یافته است: کدام یک از فرامین الهی، اعم از واجبات و منهیات و حتی مستحبات و مکروهات را می‌توان یافت که فواید آن برای انسان پنهان باشد و یا فقها بر ارزش‌ها و حکمت‌ها و علمیت‌ آن شرحی نداشته باشند.

بیانیه حاکی است: وقتی صحبت از حجاب و عفاف می‌شود، اعتبار آن بی آن‌که احتیاجی به دلایل پیچیده داشته باشد، آشکار و هویداست و مصونیتی که در اجرای آن برای بانوان ایجاد می‌شود امری نیست که در هر عقل سلیمی پوشیده باشد.

در این بیانیه تاکید شده است: تهاجم فرهنگی سیاسی دشمن که با به کارگیری انواع شگردها و ابزارها تضعیف و تمسخر و تغییر باورهای اصیل جامعه را دنبال می‌کنند به این اصل مهم اسلامی انسانی یعنی اصل صیانت زن آزاد و مسلمان نشانگر عمق و لزوم و تاثیر حجاب و عفاف در شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آزاد و مصون از آسیب‌های اجتماعی است لذا امروز زن مسلمان، زن آزاد و مستقل در سراسر دنیا به ویژه ایران اسلامی بر حفظ این اصل مهم پای می‌فشارد و هزینه آن را با جان و دل پرداخته و خواهد پرداخت.

حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه خواهران طلبه این سنگربانان جبهه عفاف و پاکی در این بیانیه، ضمن دعوت از تمامی بانوان ایران اسلامی برای گرامیداشت روز عفاف و حجاب همگام با امت اسلامی و زنان و مردان مسلمان این روز را گرامی خواهند داشت.

هفته حجاب و عفاف از 19 تیرماه آغاز شده است و تا 25 تیر ادامه خواهد داشت؛ شورای فرهنگ عمومی کشور 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز