تولیت حرم حضرت معصومه(س):

جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۱۴۳
جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر توجه به جلوه های ویژه بصری در موزه آرایی و مسائل محتوایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع قم گفت: موزه داری، فن و هنر است و هر یک از جزییات آثار به نمایش گذاشته شده در آن، حامل پیامی برای مخاطبان است، از این رو جلوه های جذاب بصری، ارزش واقعی آثار موزه را در چشم بازدیدکنندگان دقیق تر به نمایش می گذارد.

وی موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم را مرکزی بسیار مهم برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و متفاوت با دیگر موزه ها توصیف کرد و با یادآوری پرهیز از هر گونه تعجیل در راه اندازی آن پیش از موزه آرایی کامل تصریح کرد: بهره گیری از نظرهای تخصصی موزه شناسان و موزه گردانان و بازدید از دیگر موزه های مطرح و در حال فعالیت کشور، می تواند کمک شایانی به چینش های محتوایی موزه کند و مرکزی فاخر و در خور فرهنگ ایثار و شهادت به مجموعه استان و کشور تحویل دهد.

وی با اشاره به آثار و برکات نگهداری و نمایش آثار مربوط به حضور قشرها به ویژه روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، گفت: گستردگی و عظمت این اقدام ارزشمند می طلبد نظم و نظام خاصی نیز بر آن حاکم و جاری باشد که موجب بروز خسارات به آن نشود.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر جلوگیری از صرف انباشت اسناد و آثار در یک مکان خاص افزود: ممکن است گاهی صرف انباشته شدن اسناد و آثار در یک مکان در کنار برخی ناهماهنگی ها و کمبود امکانات، موجب سلب اعتماد و سردرگمی بازدیدکنندگان شود و میل و رغبت آنها را نسبت به درک پیام موزه کاهش دهد.

سعیدی با اشاره به لزوم همدلی و همراهی دستگاه ها در ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس استان و تلاش برای صیانت از آن گفت: سهم هر مجموعه ای در پیشبرد موزه باید مشخص و هر دستگاهی به سهم خود وارد این عرصه شود و کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر رعایت اصل امانتداری در موزه افزود: آثاری که از افراد به موزه سپرده می شود باید با نام و مشخصات کامل آنان در معرض نمایش گذاشته شود تا ضمن تشویق و ترغیب افراد، باعث غنی و اعتبار موزه نیز شود.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از شکل گیری و جلسه آتی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم و روند ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان و سایر برنامه ها و اقدام های این اداره کل ارائه کرد.

مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز