مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

نشانه‌های حرکت‌های جهادی در اعضای کانون‌های مساجد مشاهده می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۵:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۲۷۳
نشانه‌های حرکت‌های جهادی در اعضای کانون‌های مساجد مشاهده می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشی بیان اینکه ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: علاقه اعضای کانون‌های مساجد به کارهای فرهنگی در حال و هوای دفاع مقدس است و علائم حرکت‌های جهادی را در اعضای کانون‌های مساجد می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال 95 و در دیدار با آیت الله علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: طرح اوقات فراغت تابستان در سطح مساجد استان قم با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و ما خوشحالیم در طول تابستان میزبان نوجوانان و جوانان هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز فراگیر کشور است، به طوری که 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد و در استان قم نیز بیش از 500 کانون فرهنگی هنری در مساجد فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با همکاری ائمه جماعات، مراکز بسیج و با همکاری هیأت امنای مساجد به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشغول هستند و برخی کانون‌ها به اندازه یک سازمان بزرگ فعالیت فرهنگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این کانون‌ها جوانان خوش استعداد حضور دارند و در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنند، به طوری که کاروان‌هایی که هسته اصلی آنها در مساجد قم شکل گرفته است که در استان‌های محروم کشور فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذاری انجام می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادها و دلسوزی‌های اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، عنوان کرد: علاقه ای که در اعضای کانون‌های مساجد به کارهای فرهنگی وجود دارد، در حال و هوای دفاع مقدس است و علائم و نشانه‌های حرکت‌های جهادی و اردوهای جهادی در اعضای کانون‌های مساجد می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی تأکید کرد: در حاشیه شهر قم با مناطقی روبرو هستیم که هیچ دستگاه فرهنگی نمایندگی ندارد و تنها مرکز و نهادی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که دلسوزانه به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: جشن بزرگ رمضان در ماه مبارک رمضان برگزار شد و فعالیت‌های گسترده در قالب جشن‌های رمضان کانون‌های مساجد قم صورت گرفت.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: نمایشگاه بزرگ قرآن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری کانون‌های مساجد قم برگزار شد و ناشران و هنرمندان و حافظان قرآنی در این نمایشگاه حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی ادامه داد: مردم قرآن‌های فرسوده خود را به نمایشگاه می‌آوردند و قرآن نو تحویل می‌گرفتند که در این طرح، 3 هزار جلد قرآن کریم به شهروندان قم اعطا شد.

وی با بیان این که کرسی‌های تخصصی قرآن در حوزه مفاهیم، تفسیر و قرائت قرآن کریم در نمایشگاه قرآنی برگزار شد، گفت: این جلسات با حضور شخصیت‌های مهم قرآنی برگزار شد، همچنین نشست‌های تخصصی نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد که در طرح اوقات فراقت کانون‌های مساجد استان قم، اهداف عالی نظام و منویات رهبری و سیاست‌های کلی فرهنگی پیاده شود.

 

نظر شما