وجود ۳۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی در قم

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۹:۵۴:۱۶
کد خبر: ۴۳۰۶۷۰
وجود ۳۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی در قم
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مددجو که ۲۵ درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند تحت پوشش بهزیستی استان قم بوده وخدمات درمانی وآموزشی دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازقم، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم، با اشاره به هفته بهزیستی 22 تا 28 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شعار سازمان بهزیستی  ایرانی با نشاط با بهتر زیستن است که اداره کل بهزیستی استان قم در این راستا برنامه وطرحهایی  قابل  توجه ای  را با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی کرده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان فرهنگی، اجتماعی وحمایتی است که با 150 سرفصل فعالیت وخدمات گسترده ای را در حوزه های  توانبخشی، اجتماعی،  پیشگیری، ومشارکتهای  مردمی به معلولین ونیازمندان ارائه می دهد.

سلیقه ادامه داد: در حال حاضر 30 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان قم می باشد که 25 درصد جامعه را تشکیل می دهند .

مدیر کل بهزیستی  استان قم با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی  تنها متولی رسیدگی به امورنیازمندان نیست اظهار داشت: سازمان بهزیستی در واقع کمک کننده ویاری رسان و محلی برای احقاق حقوق نیازمندان وطلب آن از مسئولین است .

وی عنوان کرد: 4 هزار و300 خانواده بی سرپرست نیز در استان قم حضور دارند همچنین 270 مرکز  وموسسه مرتبط با سازمان بهزیستی  وجود دارد که تحت نظارت سازمان فعالیت می کنند.

سلیقه  خاطر نشان ساخت: در همین راستا 250 پرسنل و دو هزار نفز در مراکز با هدف  خدمت به افرادی که در خط مقدم کمک رسانی  می باشند  مشغول فعالیت وخدمت رسانی  هستند.

مدیر کل بهزیستی استان قم  در ادامه با اشاره به فعالیتهای  مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی  گفت: 10 در صد جمعیت استان را معلولین تشکیل می دهند که باید خدمات گسترده وئمشابهی مانند افراد عادی برای انها ا جمله بانک، اشتغال، مناسب سازی فضا و... فراهم سازیم .

وی  یاد آور شد: جمعیت کشوررو به سالمندی میباشد و این در حالی است که 80 هزار  سالمند بالای  60 سال در استان قم حضور دارند.

سلیقه تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار و 700 معلول جسمی  حرکتی، 5 هزا  و12 نفر معلول ذهنی، 2 هزار  120 نفر نابینا،3  هزار  و 185 نفر ناشنوا  و هزار و 640 بیمار روانی  مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قم می باشند.

مدیر کل بهزیستی استان قم ابراز داشت: 33 مرکز توانبخشی  به صورت شبانه روزی  به 2 هزار  نفر خدماتی  از جمله نگهداری، خدمات عمومی  و.... ارئه می دهند.

وی افزود: با توجه به افزایش یارانه ها برای  هر مددجو ماهیانه 450 تا 600 هزار تومان به مرکز بهزیستی پرداخت می شود .

سلیقه اظهار داشت: استان قم به جهت مهاجر پذیری بالایی که دارد در برخی  مراکز  بهزیستی بیش از 50 درصد افراد مجهول الهویه که هیچ مشخصاتی  به همراه ندارند وجود دارد .

مدیر کل بهزیستی  استان قم در خصوص مدارک مددجویان گفت: تمامی معلولین تحت پوشش  سازمان کارت معلولیت داشته واز خدمات قانونی آن از جمله اشتغال، ایاب  وذهاب، برخورداربوده همچنین  هزینه شهریه تحصیلی ودانشگاهی  معلولین به صورت 100 درصدی  پرداخت می شود.

وی خاطر نشان ساخت: 50 درصد معلو لیتها مشکلات ژنیتیکی می باشد که میتواند توسط  انجانم آزمایشهای قبل از ازدواج وبارداری از بروز ان جلوگیری  کرد.

سلیقه اذعان داشت: در همین راستا طرح مشاوره قبل از ازدواج آزمایش  ژنیتیکی را تا 50 درصد کاهش  داده ایم همچنین در بخش  مشکلات شنوایی نوزدان که اگر در ماه اول شناسایی شود تا 90 درصد  مراحل درمانی انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی استان قم یاد اور شد: در سال گذشته 25 هزار تولد داشته ایم که از این تعداد 23 هزار  کودک مورد ازمایشات تست شنوایی قرار گرفتند که 40 تا 50 مورد شناسایی شده و در چرخه درمان قرار گفته اند .

نظر شما