باغ ویژه بانوان در تمام مناطق قم احداث می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۱:۴۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۷۷۵
باغ ویژه بانوان در تمام مناطق قم احداث می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در برخی از مناطق قم بوستان‌هایی ویژه بانوان وجود دارد ولی برخی از مناطق هنوز این بوستان‌ها احداث نشده که به زودی در تمام مناطق قم باغ ویژه بانوان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به طرح مناسب سازی فضای بوستان‌های قم برای بانوان، اظهار کرد: با شروع اجرای طرح فضاسازی محوطه‌ی بوستان‌ها متناسب برای بانوان، تاکنون ۳۸ بوستان در قم در این خصوص فضا سازی شده است.

وی ادامه داد: فضاسازی محوطه بوستان‌ها متناسب بانوان به این‌گونه است که قسمتی از بوستا‌ن‌ها را بوسیله چادرهایی از جنس برزنت محصور نموده تا بانوان بتوانند به راحتی و بی دغدغه به تفریح و گردش بپردازند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به جداسازی محوطه ورزشی بانوان در ۳۸ بوستان در این شهر، گفت: در قسمت‌هایی از این ۳۸ بوستان که ویژه بانوان فضاسازی شده است، وسایل ورزشی مانند میز پینگ پنگ نیز قرار داده شده است تا بانوان بتوانند در فضایی جدا از آقایان راحت ورزش کنند.

جوادیان ادامه داد: در نظر داریم به زودی در تمام مناطق شهر قم باغ ویژه بانوان احداث کنیم تا بانوان هر منطقه، فضای سبز مناسبی برای تفریح داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بوستان بانوان در برخی از مناطق قم گفت: در حال حاضر بوستان نرگس در منطقه چهار و بوستان ارغوان در منطقه سه قم وجود دارد که ویژه بانوان است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در منطقه یک،‌ بوستان شهدای اصناف ویژه بانوان در حال احداث است افزود: این بوستان به زودی تکمیل می‌شود و پس از تکمیل، بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند.

جوادیان ادامه داد: در منطقه پنج، فاز دوم بوستان نبوت ویژه بانوان احداث خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در مناطق دو ، هفت و هشت قم، بوستان ویژه بانوان وجود ندارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با همکاری مسؤولان بتوانیم در این مناطق باغ ویژه بانوان احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به مشکلات احداث بوستان بانوان در منطقه پردیسان بیان کرد: در منطقه هشت که شامل پردیسان می‌شود به دلیل ارتفاع ساختمان‌ها و اشراف آن‌ها به فضای پارک‌ها، تاکنون مکان مناسبی برای اجرای این پروژه نیافته‌ایم و همواره در صدد یافتن فضایی مناسب برای اجرای این پروژه هستیم.

جوادیان عنوان کرد: شهرداری قم تا کنون براساس درخواست سازمان فرهنگی ورزشی اقدام به جدا سازی فضای ورزشی بانوان در بوستان‌های شهر قم کرده‌ است و ‌اگر سازمان فرهنگی ورزشی درخواست مجدد دهد، در بوستان‌های دیگر نیز این طرح را انجام خواهیم داد.

نظر شما