۲۷ گلزار شهید در قم ثبت ملی می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۸۲۵
۲۷ گلزار شهید در قم ثبت ملی می شود
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: 27 گلزار شهید در این استان با تاییدیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ثبت ملی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: با ثبت این فضاهای معنوی هر گونه دخل و تصرف و تغییر و دفن در این اماکن مقدس بدون مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و بنیاد شهید ممنوع می شود.

وی ادامه داد: این طرح هم اکنون در استان تهران آغاز شده و در قم با تکمیل فرم ها و ارسال و تاییدیه از سوی میراث فرهنگی اسامی به مرکز منتقل می شود.

وی اضافه کرد: این گلزارها اعم از گلزارهای شهری و روستایی از جمله گلزار شهدای چهل اختران، مدرسه حجتیه، وادی السلام یادمان آیت الله سعیدی و نواب صفوی و گلزار سوم خرداد در شهر است.

هاشمی افزود: همچنین گلزاهای شهدا در بخش کهک از جمله فردو، باغ رضوان، قبادبزن، میم، کرمجگان، بیدهند، ابرجس، ویریج، خورآباد و صرم به ثبت ملی می رسد.

وی اضافه کرد: گلزار روستای جعفریه، در بخش مرکزی گلزار طیب و طاهر و طایقان، در بخش خلجستان گلزار چمانک، وشاره، ونان، چمانک، نویس، دستجرد، جریک و جوزه و در بخش سلفچگان گلزار تاج خاتون و آغلک از دیگر گلزارهای پیشنهادی برای ثبت ملی است.

وی تاکید کرد: معرفی این گلزارها به عنوان میراث فرهنگی و معنوی جامعه بر اساس گلزاهای ساماندهی شده و اتمام یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز