اقتدار پلیس باید در طراز جمهوری اسلامی باشد

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۵۱:۴۸
کد خبر: ۴۳۰۸۷۵
اقتدار پلیس باید در طراز جمهوری اسلامی باشد
فرمانده انتظامی استان گفت: اقتدار پلیس باید در طراز جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار" کاظم مجتبایی" در صبحگاه عمومی این فرماندهی اظهار داشت: در امتداد عید سعید فطر و همچنین پشت سرگذاشتن یک ماه عبادت و بندگی خداوند و انجام مناصب توصیه شده در این ماه عظیم از خداوند رحمان طلب می کنم تمامی عبادت و بندگی ما را مورد قبول درگاه خودش قرار دهد.

وی با قدردانی از تلاش ها و خدمات صادقانه کارکنان این فرماندهی در ایام گذشته و بخصوص ماه مبارک رمضان،افزود: در دو ماهه گذشته شاهد تلاش های مدبرانه، خالصانه و مجاهدانه شما در ابعاد انتظامی، ترافیکی،اطلاعاتی و خدماتی بودیم که امیدوارم مورد رضای حق تعالی قرارگیرد.

سردار مجتبایی ادامه داد: بحمدالله وحدتی که در بین مسئولان و کارکنان است، باعث شده یک مجموعه منظم و مقتدر برای تامین نظم و امنیت و اخذ رضایت شهروندان، مجاوران و زائران بوجود بیاید و ان شاء الله این روحیه تا یازده ماه آینده یعنی تا ماه مبارک رمضان بعدی ادامه داشته و استمرار پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: یکی ازمولفه های مهم، گفتمان و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نیروهای مسلح، قدرت و اقتدار نظامی و انتظامی است که در سه سطح "قدرت فردی" ،"قدرت اجتماعی " و " قدرت سازمانی" بروز و ظهور می یابد.

سردار مجتبایی تصریح کرد: قدرت فردی خود شامل " قدرت روحی،جسمی و عقلی" است، یعنی تمامی کسانی که در این لباس خدمت می کنند باید از مقاومت روحی، جسمی و عقلی برخوردار باشند، هیچ گاه یک نظامی ضعیف و سست عنصر که توان جسمی،روحی و عقلی کافی نداشته باشد، قطعاً توان تادیب و برخورد قاطعانه را نخواهد داشت و در مقابل دشمن کم خواهد آورد.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: بایستی برنامه های عقیدتی ، ورزشی و آموزشی ما به گونه ای باشد که کارکنان را از نظر مولفه های قدرت در شرایطی قرار دهند که مرعوب دشمن نشوند و اقتدار پلیس باید در طراز جمهوری اسلامی باشد.

سردار مجتبایی گفت: دومین مولفه "قدرت اجتماعی" است یعنی بایستی در اجتماع طوری باشیم که به ما اعتماد کنند و دارای پایگاه، جایگاه و قدرت اجتماعی باشیم تا بتوانیم ماموریت خود را بخوبی انجام دهیم، باید رفتار های صحیح سازمانی را کسب کنیم و رفتاری صمیمانه و محترمانه با مردم داشته باشیم.

وی سومین مولفه را " قدرت سازمانی " دانست و ابراز داشت: اگر قدرت فردی و اجتماعی را داشته باشیم اما قدرت سازمانی که همانا قدرت اختیارات ،امکانات، تجهیزات ،‌عوامل انسانی ،‌جنگ افزار و ملزومات ماموریتی را در اختیار نداشته باشیم ، ماموریت ها بخوبی پیش نخواهند رفت.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: سیستم مدیریت انتظامی استان باید تلاش کنند که یکسری امتیازات و اختیارات را به دست آورد و متوازن عمل کرده و از بیش انگاری و کم انگاری پرهیز کنند ، اگر می خواهیم ماموریت ها را درست و به هنگام انجام دهیم باید از این سه مولفه برخوردار باشیم و آنها را به کار گیریم .

سردار مجتبایی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اظهار داشت: ما به دنبال قدرتی هستیم که ایشان مطالبه می کنند و ما نیز پیرو خط ولایت بوده و به دنبال تامین امنیت مردم هستیم.

فرمانده انتظامی استان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: قساوت قلب،‌انفعال،خشونت و زورمداری دشمنان اقتدار هستند که باید از صفحه ذهن پلیس پاک شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز