مدیر حوزه علمیه استان قم:

حوزه به محتوای دینی برنامه‌های صدا وسیما توجه دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۰:۳۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۲۵۰
حوزه به محتوای دینی برنامه‌های صدا وسیما توجه دارد
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حوزه علمیه به محتوای دینی برنامه‌های صداوسیما توجه دارد و پاسخ‌گوی دغدغه‌های دینی و معارفی رسانه خواهد بود، به شرط آن که رسانه تمکین کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال در نشستی با مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه، با قدردانی از خدمات اداره کل پژوهش در پشتیبانی محتوایی برنامه‌های رسانه ملی اظهار کرد: رسالت بسیار زیبا، مهم و سنگین صدا و سیمای جمهوری اسلامی تنها در صورتی می‌تواند محقق شود و رسانه ملی زمانی می‌تواند وظیفه خود در ارتباط با انقلاب اسلامی را عملیاتی کند که از پشتیبانی یک مرکز علمی و عملیاتی مستقل مانند تشکیلات اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی برخوردار باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار کرد: آنچه در جلسات مربوط به مباحث رسانه چه در شورای عالی حوزه و چه در جامعه مدرسین مورد توجه است، موضوع محتوای دینی برنامه‌های رسانه ملی است، تصور می‌کنم که این جایگاه غنی و قدرتمند مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما بر غنای علمی و محتوایی رسانه می‌افزاید و آن را تضمین می‌کند.

وی گفت: به نظر می رسد ظرفیت مرکز پژوهش‌ها که حلقه واسط میان حوزه و رسانه است به طور کامل مورد بهره‌برداری صدا و سیما قرار نگرفته است.

فرخ‌فال اظهار کرد: برخی از مشکلات هم که در برنامه‌های رسانه ملی دیده می‌شود، ناشی از عدم استفاده از ظرفیت چنین مرکزی است و دغدغه‌های جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه که بعضاً به صورت کتبی خدمت مقام معظم رهبری و ریاست صداوسیما از روی دلسوزی منتقل شده، بر همین نکته تاکید دارد که هنرمندان رسانه باید از ظرفیت علمی و تحقیقی چنین مرکزی استفاده کنند و امیدواریم از این ظرفیت خوب استفاده شود.

 وی بیان کرد: اگر از ظرفیت کارشناسان این مرکز در کارشناسی برنامه‌ها استفاده نمی‌شود. باید حتماً این اتفاق بیافتد و معتقدم این مجموعه پاسخ‌گوی دغدغه‌های دینی و معارفی رسانه خواهد بود به شرط آن که رسانه تمکین کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اضافه کرد: حوزه علمیه سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های خود را در اختیار دستگاه قضا، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گذاشته و صرف انقلاب کرده است. اما اذعان داریم که حوزه با استفاده از ظرفیت پیروزی انقلاب اسلامی باید بیش از این حرکت می‌کرد و انقلاب رشد و نظام جمهوری اسلامی هم باید بیش از این ظرفیت حوزه بهره‌مند می‌شدند.

وی تأکید کرد: حوزه و بزرگان آن برای مردم و حتی برای آحاد حوزویان باید از طریق رسانه معرفی شوند؛ نگاه بیرون نسبت به حوزه انتظاراتی دارد و همین طور نگاه داخلی حوزه به بیرون انتظاراتی را دارد و شناساندن حوزه در تعادل این نگاه‌ها مؤثر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز