معاون برنامه‌ریزی استانداری قم:

بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۰:۴۹:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۲۶۵
بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند
معاون برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: بانک‌هایی که تسهیلات ارائه می‌دهند به هیچ عنوان حق تعطیلی و مسدود کردن فعالیت واحد‌های تولیدی را ندارند و در این راستا نام سه بانک متخلف به سازمان بازرسی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی سختگیری‌های غیرضروری در زیر مجموعه بانک‌ها صورت می‌گیرد که در این راستا لازم است هر بانکی با زیر مجموعه خودش جلسه توجیهی داشته باشد و وضعیت بحرانی کنونی و اقتصاد مقاومتی را برایشان توجیه کرده و از زاویه خاص استان باید مسائل را تبیین کرد.

وی تاکید کرد: اگر متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه نمی‌کند و یا مدارک مورد نیاز را تکمیل نمی‌کند باید از سوی بانک اعلام لازم صورت گرفته و تکلیف آن روشن شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: در راستای اهلیت سنجی و حذف بروکراسی‌های اضافی باید تجدید نظر صورت گرفته و پیشنهاد‌ها در این زمینه در کمیته‌ای بررسی شود.

رضوی با بیان اینکه در بخش گردشگری و هتل سازی سرمایه گذاری وسیعی در قم صورت گرفته است، عنوان کرد: ده‌ها پروژه در این زمینه در حال ساخت است که میزان پیشرفت آنان از 10 تا 90 درصد است.

وی تاکید کرد: بانک‌هایی که تسهیلات ارائه می‌دهند به هیچ عنوان حق تعطیلی و مسدود کردن فعالیت واحد‌های تولیدی را ندارند و در این راستا نام سه بانک متخلف به سازمان بازرسی اعلام شده تا در این زمینه رسیدگی جدی صورت بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با عنوان اینکه همراهی بانک‌ها در شرایط کنونی و برای عبور از بحران ضرورتی است، گفت: اگر اهلیت دریافت کننده تسهیلات تایید شده باید به سرعت تسهیلات حمایتی به وی اعطا شود.

رضوی ادامه داد: در زمینه استمهال لازم است بانک ملی پیشنهادات را بررسی کند تا مشکلات برطرف شده و فاکتورهای غیرواقعی حذف شود.

وی با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی به همراهی بانک‌ها نیازمند است، عنوان کرد: بانک‌ها می‌توانند به سبکی عمل کنند که شرایط رو به بهبودی برود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز