دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

استان قم در حوزه تولید مبلمان به خام‌فروشی گرایش یافته است/توجه عملی به اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۳۷۸۸
استان قم در حوزه تولید مبلمان به خام‌فروشی گرایش یافته است/توجه عملی به اقتصاد مقاومتی
دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران استانی در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید به دنبال راهکارهای عملیاتی باشند، گفت: اصناف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه قرارگاه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته مالیاتی اظهار کرد: در حوزه پرهیز از خام‌فروشی باید افزایش پایه مالیاتی به جای نرخ آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران استانی در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید به دنبال راهکارهای عملیاتی باشند، اضافه کرد: اصناف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند زیرا بخش قابل توجهی از تسهیلات بانکی به بخش خدماتی کشور واگذار می‌شود اما اکنون پایین‌ترین پرداختی مالیاتی به اصناف اختصاص دارد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم شناسایی واحدهای غیر مجاز در سطح استان قم تاکید کرد و گفت: مسؤولان اجرایی مرتبط باید در این راستا مشارکت‌های لازم را داشته باشند چرا که استان قم باید برای تحقق برخی از ارکان اقتصاد مقاومتی مشکلات و درخواست‌های اتحادیه‌های صنفی را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم در حوزه تولید مبلمان به خام‌فروشی گرایش یافته است، تصریح کرد: اشتغال علاوه بر تولید می‌تواند سودآوری را برای استان قم به دنبال داشته باشد به همین علت باید ایجاد بسترهای مورد نیاز از جمله برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای صنف مبلمان‌سازان و سوهان‌پزان در قم دنبال شود.

امیرآبادی فراهانی از قاچاق کالا به عنوان یکی از مشکلات اصلی نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: بدون مشارکت بخش‌های مختلف این مشکل در کشور حل شدنی نیست به همین علت مسؤولان بخش‌‌های مختلف باید در این راستا با انسجام و وحدت عمل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز