مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

افزایش مشارکت‌های مردمی در سه ماهه نخست ۹۵

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۱۰:۰۴:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۰۴۴
افزایش مشارکت‌های مردمی در سه ماهه نخست ۹۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزایش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مورد توجه قرار داد و افزود: مشارکت‌های مردمی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالله جلالی در بازدید احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان قم، یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد استان را افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: به جز امانت داری کمک‌های مردمی و پاسخگویی به مراجعین و مردم، ایجاد اعتماد عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزایش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مورد توجه قرار داد و افزود: مشارکت‌های مردمی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر کشور را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر استقبال مطلوب مردم قم در حمایت و کمک رسانی به نیازمندان گفت: مشارکت‌های مردمی در ماه مبارک رمضان امسال نیز بی نظیر بود و بیش از 62 میلیارد ریال با زحمات و تلاش‌های نیروهای کمیته امداد در این مدت جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اینکه منابع کشور به سمت محرومیت زدایی در بخش‌های مختلف سوق پیدا نکرده است، افزود: متاسفانه تعریف درستی از خط فقر، نیازهای جامعه و مناطق محروم ایجاد نشده و منابع ملی و عدالت اجتماعی در کشور محقق نشده است.

جلالی عدم توزیع عادلانه منابع ملی کشور را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از این امر گفت: آسیب‌های اجتماعی در پی عوامل مختلف اقتصادی تشدید می‌یابد و با وجود کمبود منابع مالی، دستگاه‌هایی چون کمیته امداد و بهزیستی در مسائلی که به آن‌ها مرتبط می‌شود توان پاسخگویی کامل نخواهند داشت.

وی با تاکید بر کوتاهی برخی دستگاه‌های استان در اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: معافیت مددجویان کمیته امداد از هزینه‌های انشعابات آب، برق و گاز یکی از این موارد است که با وجود همکاری مناسب شرکت‌های آب و گاز، شرکت برق این قانون را به درستی اجرا نمی‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم برنامه‌های توانمندسازی این اداره کل برای گروه‌های زیر پوشش را مورد توجه قرار داد و گفت: راه اندازی کانون‌های موقت و دائم و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بستر خوبی برای توانمندسازی علمی افراد زیر پوشش را فراهم کرده است.

وی رشد جلوه‌هایی از فرهنگ‌های مبتذل در شهر قم را نگران کننده خواند و افزود: آسیب‌های اجتماعی بحرانی جدی برای آینده جامعه هستند و مسؤولان نباید از این آسیب‌ها غافل شوند.

جلالی ادغام برخی مراکز و مجموعه‌های کمیته امداد در استان‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در شهر قم ادارات زیرمجموعه کمیته امداد به پنج اداره کاهش پیدا خواهد کرد و اختیارات به ادارات تابعه واگذار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز