آیت‌الله اعرافی:

حوزه به نیازهای آموزش و پرورش توجه دارد

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۲۳:۴۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۳۰۱
حوزه به نیازهای آموزش و پرورش توجه دارد
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسؤولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش، گفت: تولید «تئوری و نظریه‌های کلان تعلیم و تربیت» مهم ترین مسئولیت حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دومین نشست فصلی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سال 95 که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه همزمان که مطالبه کننده تحقق ارزش‌های الهی و انقلابی در جامعه است، قطعاً خود را پاسخگو و بدهکار به جامعه انقلابی و نهاد‌های علمی و فرهنگی کشور می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم که نیاز جامعه اسلامی، انقلاب، مردم و نظام را پاسخ دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه بدون تردید یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه ما آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش به نوعی کل کشور محسوب می‌شود و در مهم‌ترین سنین نقش آفرینی می‌کند و رسالت و مسؤولیت این نهاد خطیر و غیرقابل قیاس است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مسئولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تولید تئوری و نظریه‌های کلان تعلیم و تربیت مهم‌ترین مسؤولیت حوزه است. البته در این زمینه کارهای خوبی شده اما هنگام بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، خلا تئوریک و نظریه‌های کلان احساس می‌شد.

وی افزود: همچنین حوزه باید در زمینه تربیت معلم و دبیر در رشته‌های مرتبط مستقیم و غیرمستقیم همکاری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تدوین متون یکی دیگر از مسؤولیت‌های حوزه نسبت به آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همچنین حوزه باید به تبلیغ عمومی در آموزش و پرورش توجه داشته باشد؛ البته مسئولان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند؛ اما باید فعالانه تر باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید به نیازهای آموزش و پرورش در طراحی رشته‌ها توجه داشته باشد، گفت: بخش اساسی نقشه جامع رشته‌ای حوزه باید به تامین نیازهای «تعلیم و تربیت» و «آموزش و پرورش» اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین باید راهکار حضور خروجی‌های موجود حوزه را در صحنه آموزش و پرورش پیدا کرد تا از ظرفیت تربیت شدگان حوزه به طور عام بهره گیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز