مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

واگذاری ۶۱ واحد ورزشی به بخش خصوصی در قم

۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۲۲:۵۷:۰۳
کد خبر: ۴۴۱۱۰۹
واگذاری ۶۱ واحد ورزشی به بخش خصوصی در قم
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در راستای تحقق اصل 44 مبنی بر واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی نزدیک به 67 مکان شناسایی و 61 واحد به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی سال 1394 استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه استان قم رتبه نخست گروه سوم ادارات ورزش و جوانان کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال 93 استان در این گروه رتبه سوم را برای خود ثبت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه فضای ورزشی در سال 93 نزدیک به 40 سانتی‌متر بوده است، اضافه کرد: این آمار در سال گذشته به 50 سانتی‌متر افزایش یافته است و اکنون 11 پروژه نیمه‌تمام شناسایی و فرآیند واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از بهره‌برداری 6 زمین ورزشی در مجموعه شهدای حرم و سالن‌های ورزشی روستای قم‌رود و امام‌زاده ابراهیم(ع) یاد کرد و گفت: در راستای تحقق اصل 44 مبنی بر واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی نزدیک به 67 مکان شناسایی و 61 واحد به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توصیه‌های استاندار قم در جلسات مختلف، نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جذب شده است و جذب سهم دستگاه‌های اجرایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی هم دنبال می‌شود.

عابدی با اشاره به اینکه اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش ورزش و جوانان باید تحقق یابد، تصریح کرد: برای رفع مشکلات باید نسبت به جمع‌آوری این اعتبارات اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی توسعه ورزش‌های همگانی را یکی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: رسیدن به موفقیت در ورزش قهرمانی نیازمند توسعه ظرفیت‌های ورزش همگانی است.

عابدی از برگزاری 6 جلسه شورای ورزش همگانی به ریاست استاندار قم یاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان قم از جمله دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تعامل مطلوبی در راستای توسعه ورزش همگانی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه در اعتبارات دولتی ورزش و جوانان نزدیک به 80 درصد صرفه‌جویی شده است، عنوان کرد:‌ ایجاد پایگاه‌های ورزشی ویژه مربیان و عموم مردم در این اداره‌کل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های مردمی بخش‌های تابعه مورد توجه اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم قرار گرفته است، اضافه کرد: مکان‌های مشخصی با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای استفاده جوانان و نوجوانان روستایی آماده‌سازی شده است.

عابدی با اشاره به برگزاری افتتاحیه المپیاد ورزشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: در ابتدای سال جاری ستاد بازی‌های آسیایی با هدف استعدادیابی و حمایت از ورزشکاران رشته‌های قهرمانی تشکیل شده که خروجی این ستاد کسب دو سهمیه از بازی‌های المپیک در رشته‌های والیبال نشسته و بستکبال با ویلچر است.

عابدی افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری، حضور مربیان ورزشی در تیم‌های ملی و کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی را از دستاوردهای ورزش استان قم برشمرد و عنوان کرد: کسب دو مدال طلا از مسابقات جهانی، یک مدال از مسابقات آسیایی و رشد 110 درصدی در ورزش بانوان بخشی از موفقیت‌های ورزش و جوانان استان قم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم یادآور شد: تخصیص اعتبارات هیأت‌های ورزشی از 9 میلیارد به 12 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است که در این راستا باید از مشارکت مسؤولان استانی تقدیر کنیم.

وی تدوین طرح وضعیت سنجی جوانان و برگزاری چهار جلسه از ستاد هماهنگی امور جوانان استان قم را از دیگر اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان این استان خواند و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه ازدواج توانسته در میان ادارات ورزش و جوانان کشور رتبه برتر را به خود اختصاص دهیم.

عابدی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای 21 هزار زوج جوان عنوان کرد: در سال جاری 146 هزار دیدار با مشارکت بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) از جانبازان، ورزشکاران و خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز