رئیس جهاد دانشگاهی قم:

موفقیت قم در درمان ناباروری به بیش از ۶۰ درصد رسیده است

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۴:۴۸:۳۷
کد خبر: ۴۴۱۲۷۱
موفقیت قم در درمان ناباروری به بیش از ۶۰ درصد رسیده است
رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به موفقیت های شهر مقدس قم دردرمان نازایی و ناباروری گفت: با وجودی که در تمام دنیا موفقیت در درمان ناباروری بین 30 تا 35درصد است ولی استان قم در این زمینه به موفقیت بیش از 60 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد ابراهیم فقیه زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم خاطرنشان کرد: این موفقیت های شهر مقدس قم در حوزه درمان ناباروری باعث شده که نه تنها از سراسر کشور ایران، بلکه از کشورهای دیگرجهان نیز برای درمان به قم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 35 هزار تن از مردم سراسر کشورو کشورهای حاشیه خلیج فارس به مرکز تخصصی ناباروی جهاد دانشگاهی قم مراجعه کرده وتحت معالجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد:جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری های نوین به روش سومی به نام ' سپاس' در حوزه درمان دست پیدا کرده است که در آن از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری استفاده می شود.

فقیه زاده با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با ورود به عرصه سلول درمانی و حوزه درمان ناباروری از طریق تکنیک های بسیار مؤثرتر موفقیت های چشمگیری کسب کرده است، خاطرنشان کرد: سلول های بنیادی یکی از روش های مهم درمان بیماری های صعب العلاج است و جهاد دانشگاهی قم نیز در این زمینه گام های مهمی برداشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش نیرو در حوزه های مختلف گفت: در سال گذشته بیش از 12 هزار نفر در رشته های مختلف در جهاد دانشگاهی قم به صورت تخصصی آموزش دیدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره کمک بهیاری در قم نیز گفت: این طرح با حضور 15 هزار نفر در کشور آغاز شده و در قم از بین کسانی که آموزش می بینند 200 نفرجذب مراکز درمانی می شود.

فقیه زاده همچنین با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: جهاد دانشگاهی نیز از طریق دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در مسائل فرهنگی فعالیت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز