نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مشکلات خبرنگاران را پیگیری می کنم/نقد

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۰۷:۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۴۱۹۱۸
مشکلات خبرنگاران را پیگیری می کنم/نقد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیمه را یکی از مباحث معمول در دنیا و مورد تاکید نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: بیمه یکی از حقوق بدیهی هر شهروند است و اقشار مختلف مردم نیز از این مزیت برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار با مدیران رسانه استان قم، روز خبرنگار را روز انعکاس فعالیت‌ها و تمجید خدمات خبرنگاران در جامعه دانست و با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران گفت: مشکلاتی چون بیمه خبرنگاران در نشست‌های مختلف در حضور مسؤولان ارشد کشور مکرر مورد بحث قرار گرفته و متاسفانه هنوز به نتیجه مقبولی نرسیده است.

وی اضافه کرد: اما با این حال ما هم در حد توان و امکاناتی که در اختیار داریم پیگیری مشکلات صنفی خبرنگاران به ویژه بحث بیمه را وظیفه می‌دانیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیمه را یکی از مباحث معمول در دنیا و مورد تاکید نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: بیمه یکی از حقوق بدیهی هر شهروند است و اقشار مختلف مردم نیز از این مزیت برخوردارند.

وی با اشاره به حمایت‌های برخی جریانات و گروه‌های سیاسی از رسانه‌ها تصریح کرد: اگر برخی جریانات سیاسی احساس کنند امکان بهره مندی از خبرنگاران وجود دارد آن‌ها را حمایت می‌کنند، در غیر این صورت به زیرفشار گذاشتن آنها مشغول می‌شوند.

ذوالنوری با اشاره به موضع‌گیری‌های برخی رسانه‌ها گفت: من در چارچوب یک جریان یا گروه خاص خود را تعریف نکرده‌ام و سعی می‌کنم همیشه مسیر صحیح و حق را دنبال کنم و در مقابل هر فردی که احساس کنم خلاف منافع ملی رفتار می‌کند در حد وظیفه موضع می‌گیرم.

وی با اشاره به جناح بندی‌های موجود در کشور و لزوم حرکت در مسیر حق تصریح کرد: اگر روزی ما را در قبر بگذارند هیچ گروه و جریان سیاسی نمی‌تواند دست ما را بگیرد، اما اگر در مسیر خدا حرکت کرده و برای خدا حرف بزنیم، این ذخیره اخروی ما خواهد بود.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی با تاکید بر اینکه هرکسی عقیده و دیدگاه خاص خود را دارد و نمی‌تواند دریچه فکر افراد را بست، خاطرنشان کرد: هرکسی با هر تفکر، عقیده و جریان سیاسی که هست باید خدامحور حرکت کند.

وی با بیان اینکه قم شهر بزرگان است، تصریح کرد: در این شهر همگان باید نسبت به رفتار و عملکرد خود حساس باشند.

ذوالنوری کار رسانه‌ای را بسیار حساس و مهم دانست و گفت: ما بین جهنم و بهشت حرکت می‌کنیم و باید در ابتدا مسیر حق را تشخیص دهیم و سپس در راستای تحقق آن حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت سازی برخی مسؤولان برای خبرنگاران تصریح کرد: نقد مسوول با رعایت شروط و ضوابطش نهی از منکر است؛ اینکه مسوولی نخواهد نقد شود و در عین حال موضع اثرگذار هم داشته باشد بی معنا است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نهی از منکر هزینه دارد، انسان باید در مسیر اعتقاد و باورش هزینه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات استان قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: در آینده ممکن است دریاچه نمک به معضل و کانون خطر زیست محیطی برای قم تبدیل شود و نمی‌شود نسبت به این مسأله بی تفاوت بود.

ذوالنوری با اشاره به مسأله فیش‌های حقوقی و انتقاد برخی مسؤولان از انتشار آن‌ها گفت: برخی سعی داشتند صورت مساله را پاک کنند و می‌گفتند که چرا فیش‌های حقوقی را منتشر کردید؛ وقتی چندبار گزارش داده می‌شود و برخی سعی به طور خصوصی دارند مشکلات حل شود اما کسی توجه نمی‌کند، پس نیاز به نهی از منکر علنی است.

وی تصریح کرد: اگر به نظر رسید که عزمی نیست تا مسؤولان برخی مشکلات را به موقع رفع کنند، گاهی نیاز است این مباحث به افکار عمومی کشانده شود تا مسؤولان به خود بیایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز