با حضور جمعی از دانشجویان ممتاز کشور

نخستین مدرسه تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به کار کرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۱:۰۴:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۶۵۷
نخستین مدرسه تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به کار کرد
نخستین مدرسه تابستانی سلامت و دین با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان ممتاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی قم شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در افتتاحیه این دوره ضمن خوشامد گویی به اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این دوره گفت: در چند سال اخیر معنای سلامت دست خوش تغییراتی شده است و هم اکنون معنویت نقش به سزا و قابل توجهی را در مقوله سلامت جامعه دارد.

وی افزود: دین مبین اسلام آموزه های با ارزش و گرانبهایی را در مورد طب دارد و ما باید با استفاده صحیح از این آموزه ها همواره در طبابت های خود از آنها استفاده کافی را نماییم.

وی خاطر نشان کرد: دانشکده سلامت و دین در قم با پشتیبانی و حمایت های همه جانبه اساتید گرامی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت راه اندازی شده و هدف از برپایی آن ایجاد ارتباط میان معنویت و طب می باشد و همه ما بایستی جهت دستیابی به این هدف تلاش خود را انجام دهیم.

دکتر ایرانی خواه بیان داشت: متاسفانه بسیاری از منابع آموزشی علوم پزشکی ما برگرفته از متون غربی است ولی ما امیدواریم با برپایی چنین دانشکده هایی بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر از آموزه های دین مبین اسلام در طب استفاده نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه توسعه علوم قرآن، حدیث و طب ، اقدامات گسترده ای در این دانشگاه صورت گرفته و دانشکده و مرکز تحقیقات سلامت و دین نیز راه اندازی شده است.

گفتنی است در این دوره آموزشی که به مدت چهار روز در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می گردد اساتید برجسته ای از حوزه و دانشگاه، در محورهای مختلف مانند علم دینی ، اخلاق حرفه ای ، سلامت معنوی ، فلسفه سلامت و نیز مطالعات حوزه سلامت بر مبنای آموزه های قرآن و حدیث به ارائه مطالب خواهند پرداخت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز